۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۲۵
کد خبر: 81966660
T T
۰ نفر

48 اولويت سرمايه گذاري در گناباد شناسايي شد

۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۲۵
کد خبر: 81966660
48 اولويت سرمايه گذاري در گناباد شناسايي شد

گناباد- ايرنا- مسئول اقتصادي فرمانداري گناباد از شناسايي 48 اولويت سرمايه گذاري در اين شهرستان خراسان رضوي خبر داد.

جواد رمضاني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين اولويت ها در راستاي اهداف سند توسعه گناباد و شناسايي نيازها و خواسته هاي سرمايه گذاران داخلي و خارجي در اين شهرستان، در بخشهاي مختلف اقتصادي شامل صنعت، معدن و تجارت، كشاورزي و غيره شناسايي و تدوين شد.
وي تاكيد كرد: بايد با ايجاد مشوقها و بسترهاي لازم زمينه جذب سرمايه گذاران گنابادي ساكن در ديگر كشورها را در اين منطقه فراهم كرد كه اين خود در توسعه و رونق اقتصادي منطقه بسيار تاثيرگذار است.
مسئول اقتصادي فرمانداري گناباد ادامه داد: با به ثمر رسيدن مذاكرات هسته اي و در شرايط پسابرجام بستر براي توسعه و رونق بيش از پيش اقتصادي كشور مهيا شده و بايد با برنامه ريزي مدون و اهتمام بخشهاي دولتي و خصوصي از اين فضا براي توسعه و رونق اقتصادي گناباد و جذب سرمايه گذار به اين شهرستان نهايت بهره را گرفت.
وي همچنين خواستار برنامه ريزي مناسب براي استفاده از منابع آبي موجود در شرايط استمرار خشكسالي سالهاي اخير و كم آبي در شهرستان گناباد شد.
رمضاني اظهار داشت: منابع مناطق پس كلوت گناباد داراي آب تقريبا شور است و ميزان آبدهي و كيفيت آب كاهش يافته است و مناطق كوهپايه اي، مثل بخش كاخك، تحت تاثير كم آبي و كم بارشي با خشك شدن تدريجي منابع آبي مواجه هستند.
وي افزود: در مناطق شهري گناباد نيز كه از چاههاي عميق بهره مي برند منابع آبي نسبتا پايداري بيشتري دارند كه بايد با برنامه ريزي موثر و كاشت محصولات ارگانيك در حداقل منابع آبي حداكثر استفاده را براي توسعه بخش كشاورزي برد.
وي افزود: تاكنون از ظرفيت قناتها براي آبياري محصولات بخش كشاورزي گناباد بسيار غفلت شده است.
رمضاني گفت: وجود قناتهاي قصبه، دلويي، خيبري و كاخك ظرفيت بسيار خوبي براي بخش كشاورزي اين شهرستان است و با بهره گيري از آب شيرين و شرب آنها مي توان محصولاتي با كيفيت توليد و روانه بازار كرد.
هم اكنون 94 طرح نيمه تمام صنعتي در شهرستان گناباد وجود دارد كه براي تكميل آنها به سه هزار و 355 ميليارد ريال نياز است.
از اين تعداد 78 طرح كمتر از 40 درصد و 16 طرح نيز بيش از اين ميزان پيشرفت اجرايي دارند.
با راه اندازي اين طرحها در بخشهاي صنايع كاني غيرفلزي، صنايع فلزي، صنايع غذايي و ماشين سازي در مجموع دو هزار و 742 نفر مشغول كار مي شوند.
2095/5132