۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۲۱:۵۶
کد خبر: 81967099
T T
۰ نفر

كشف و ضبط 740 میلیارد ریال كالای قاچاق در كردستان

۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۲۱:۵۶
کد خبر: 81967099
كشف و ضبط 740 میلیارد ریال كالای قاچاق در كردستان

سنندج- ایرنا- جانشین رئیس پلیس آگاهی استان كردستان از كشف و ضبط 740 میلیارد ریال انواع كالای قاچاق در سال جاری تاكنون توسط نیروی انتظامی در استان كردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا عیلرضا مرادی شامگاه سه شنبه در یازدهمین جلسه كمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت در مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان كردستان در سنندج كالاهای كشف شده را شامل پوشاك، البسه، گوشی تلفن همراه، سیگار، مشروبات الكلی، دلار، مواد محترقه، برنج، احشام، لوازم آرایشی و بهداشتی و عتیقه جات ذكر كرد.
او به انهدام 40 محموله مشروبات الكلی در استان در سال جاری اشاره كرد و گفت: در زمینه كشف مشروبات الكلی استان كردستان رتبه اول كشور را دارد.
به گفته او مبدا بارگیری محموله های مشروبات الكلی استان آذربایجان غربی بوده و هیچ كدام از محموله ها دراستان كردستان بارگیری نشده است.
او كشف 12هزار و 595 ثوب البسه، حدود 140هزار كیلوگرم برنج، پنج هزار و 380 راس احشام، بیش از یك میلیون عدد لوازم آرایشی و دو هزار و 641 مورد عتیقه جات را از جمله كشفیات امسال ذكر كرد و گفت: میزان كشف عتیقه جات امسال به نسبت سال گشته افزایش چشمگیری داشته به طوریكه سال گذشته تنها 72 مورد كشفیات عتیقه در استان داشتیم.
وی همچنین كشف 600 هزار دلار قاچاق معادل 21 میلیارد ریال، دو میلیارد ریال گوشی تلفن همراه، شش میلیون مواد محترقه و 19 میلیون نخ سیگار را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان در راستای مبارزه با قاچاق كالا و ارز در سال جاری ذكر كرد.
مرادی در ادامه به برگزاری 16 رزمایش مبارزه با قاچاق كالا و ارز در استان كردستان در سال جاری اشاره كرد و با بیان اینكه تعداد این رزمایش ها به نسبت سال گذشته 14 درصد افزایش یافته است گفت: در این مدت چهار هزار و 356 نفر دستگیر، 48 باند متلاشی و 346 قاچاقچی فعال نیز دستگیر شده است.
3033/6108