مردم سالاری و اسلام دو ركن كلیدی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

ارومیه- ایرنا- نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم سالاری و اسلام دو ركن كلیدی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام منصور مظاهری كرونی سه شنبه شب در برنامه تبلیغاتی تلویزیونی خود كه از شبكه استانی آذربایجان غربی پخش شد، افزود: علاوه بر مردمسالاری و تكیه بر آرای مردم، اسلامی بودن ویژگی و امتیازی است كه مختص نظام ماست و در نظام های مختلفی كه در دنیا وجود دارد، این ویژگی دیده نمی شود.
وی اضافه كرد: خبرگان منتخب مردم دو وظیفه اساسی بر عهده دارند كه یكی از آنها تعیین رهبری از میان مراجع و فقهای واجد شرایط و دیگری نظارت بر استمرار شرایط رهبری است.
وی اظهار كرد: محور و ركن اساسی نظام جمهوری اسلامی، رهبری و ولایت فقیه بوده و این موضوع از جمله مسائلی است كه تمامی دشمنان نسبت به آن توجه و دقت زیاد دارند.
نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بر آحاد مردم از هر قشر و صنفی واجب است كه با حضور در صحنه انتخابات و نقش آفرینی در این عرصه، برگی دیگر از افتخارات این نظام را رقم بزنند.
حجت الاسلام مظاهری كرونی با اشاره به نقش مردم آذربایجان غربی در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گفت: مردم این استان از همان ابتدای انقلاب اسلامی در صحنه های مختلف در مقابله با گروهك ها نقش آفرینی كردند و در جنگ تحمیلی نیز رشادت های زیادی را در دفاع از كیان انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.
وی افزود: با توجه به مرزی بودن استان، وجود اقوام مختلف و وجود پیروان مذاهب مختلف آنچه نقش اساسی در این استان ایفا می كند، همدلی و اتحاد و پرهیز از هرگونه اختلاف است كه دشمنان بر روی این امر با تمام توان مانور می دهند ولی ما باید هوشیار باشیم و همه توطئه های دشمنان را نقش بر آب كنیم.
منصور مظاهری كرونی در سال 1347 شمسی در اصفهان به دنیا آمد و در سال 1361 فراگیری علوم دینی را آغاز كرد.
قسمت عمده حیات علمی این نامزد مجلس خبرگان رهبری به تدریس علوم دینی در حوزه های علمیه و موسسات آموزش عالی سپری شده و از سال 1381 تاكنون تدریس خارج از فقه و اصول را در قم آغاز كرده است.
كتاب های مناسك همراه، احكام مبتلا به در سفر زیارتی عتبات، حكم الصلاه الجمعه، حكم الصلاه فی اللباس المشكوك، رساله فی الوقت و القبله، رساله فی الارث، تقریرات فقه و اصول حضرت آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی و بررسی فقهی لهو از جمله تالیف های این روحانی است.
به گزارش ایرنا، پنج كاندیدای مجلس خبرگان در آذربایجان غربی با هم رقابت می كنند كه از این پنج نفر، سه نفر به عنوان نمایندگان مجلس خبرگان آذربایجان غربی در هفتم اسفندماه انتخاب می شوند.
2093/1905