۱ اسفند ۱۳۹۴، ۲۰:۱۹
کد خبر: 81972122
T T
۰ نفر
انتخابات به نماد وحدت اقوام و مذاهب ایران مبدل شده است

مهاباد- ایرنا- آیت الله عسگر دیرباز نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: برگزاری انتخابات و حضور همه جانبه مردم در آن به نمادی از وحدت و انسجام اقوام و مذاهب مختلف در ایران اسلامی مبدل شده است.

به گزارش ایرنا، آیت الله عسگر دیرباز روز شنبه در جمع شماری از مردم شهرستان بوكان در مسجد جامع این شهر افزود: حضور مردم در انتخابات و صحنه های مختلف سیاسی كه به بركت نظام جمهوری اسلامی در كشور به وجود آمده، حلقه وحدت و انسجام بین اقوام و مذاهب ساكن در ایران اسلامی را مستحكم تر كرده است.
وی بیان كرد: وحدت و یكپارچگی كه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر آن تاكید داشتند، هر ساله با برگزاری مناسبت های خاص مذهبی و سیاسی تازه تر و استوارتر از گذشته می شود.
آیت الله دیرباز اظهار كرد: همدلی، همزبانی، صمیمیت و مهربانی مهمترین شاخصه مردم آذربایجان غربی است كه همچون رنگین كمانی در سایه وحدت در بین همه اقوام و مذاهب مختلف آن شكل گرفته است.
وی افزود: وحدت به عنوان اصلی ترین محور از سوی رهبر معظم انقلاب به همه ما گوشزد شده و از این رو بر همه ما وظیفه است در مسیر آن تلاش كرده و راه هر گونه تفرقه و اختلافی را بر دشمنان ببندیم.
نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی ادامه داد: امنیت به وجود آمده در كشور ما به بركت اتحاد و همدلی مردم و هدایت های روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی شكل گرفته و تا زمانی كه اتحاد و همبستگی در بین مردم تداوم داشته باشد، این امنیت نیز همچنان برقرار خواهد بود.
وی به دستاوردهای مختلف انقلاب اسلامی اشاره كرد و افزود: به بركت انقلاب اسلامی ایران شرایطی در كشور فراهم شده كه مردم چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم قادر شده اند تا در سرنوشت كشور خود سهیم شوند.
آیت الله دیرباز در سال 1338 در یكی از روستاهای آذربایجان شرقی به دنیا آمد و در سال 1358 وارد حوزه علمیه قم شد.
او پس از اخذ مدرك دكتری از دانشگاه تربیت مدرس در رشته های فقه و حقوق، اصول فقه، تفسیر، كلام و فلسفه اسلامی در حوزه و دانشگاه كار تدریس را آغاز كرد.
آیت الله دیرباز در انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری سال 1391 به عنوان نماینده مردم آذربایجان غربی به عضویت مجلس خبرگان رهبری درآمد.
كتاب های تجرد در ادراك حكمت متعالیه، نقد امكان در فلسفه كانت از منظر ملاصدرا، مبانی اقتصاد خرد در جامعه اسلامی ، توسعه پایدار در پرتو تعالیم اسلامی و مباحثی در فلسفه اقتصاد از تالیفات نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه آذربایجان غربی به شمار می رود.
30 هزار نفر در امر برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی مشاركت می كنند.
برای برگزاری این دو انتخابات در هفتم اسفندماه در استان آذربایجان غربی یك هزار و 990 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 233 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 299 هزار نفر اعلام شده است.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی از میان 172 نفر داوطلب، 12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از میان پنج نامزد، سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یك نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر كشور در هفتم اسفند 94 برگزار می شود.
7510/6185/1905/ 1257
۰ نفر