۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81972944
T T
۰ نفر
قانون حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست به زودی تصویب می شود

تهران- ایرنا- مدیركل دفتر آموزش و مشاركت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پیش نویس ماده واحده حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست به دولت ارسال شده است و در تلاش هستیم كه به زودی تصویب شود.

محمد درویش روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در تلاش است این قانون را به تصویب برساند تا نحوه رفتار با حیوانات شهری ساماندهی شود.
وی با اشاره به ماجرای سگ آزاری در استان گلستان گفت: بعد از این ماجرا سازمان حفاظت محیط زیست با همكاری نیروی انتظامی استان گلستان و یگان حفاظت محیط زیست وارد عمل و فرد خاطی را شناسایی و دستگیر كرد.
وی ادامه داد: فرد خاطی یك پیرمرد روستایی است كه می گوید چون سگ غذای خود را خورده بود عصبانی شد و اقدام به تنبیه حیوان كرد اما اكنون از رفتار خود پشیمان است.
درویش تاكید كرد: اما از آنجا كه نحوه رفتار با حیوانات و حمایت از آنها مورد توجه سازمان محیط زیست است، این فرد به قوه قضاییه معرفی شد و اكنون در بازداشت به سر می برد.
مدیر كل دفتر آموزش و مشاركت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار كرد: البته این جریان مربوط به دو ماه و نیم پیش است و اكنون مشخص نیست كه در نزدیكی انتخابات چرا این مساله مطرح شده و تبعات اجتماعی به همراه آورده است.
وی ادامه داد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری نوشت و در آن خواستار تصویب سریع تر قانون حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست و پایان دادن به خشونت علیه حیوانات شد.
درویش تاكید كرد: البته سازمان محیط زیست این آمادگی را دارد تا با دریافت نظرات دوستداران محیط زیست، قانونی كامل تر برای حمایت از حیوانات را به دولت تقدیم كند.
از سوی دیگر، فرهاد دبیری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام كرد كه این سازمان به رغم نداشتن مسئولیت قانونی در خصوص حیوانات بی سرپرست و یا ولگرد به ویژه در شهرها و به دلیل حساسیت ها و مطالبه عمومی، ماده واحده قانونی را به منظور سامان دادن وضعیت این حیوانات و جلوگیری از آزار و اذیت آن ها، تدوین و به هیات دولت ارائه كرده است.
چندی است كه فیلمی در فضای مجازی منتشر شده كه موجب ناراحتی دوستداران محیط زیست شده است و در آن، سگی مورد اذیت و آزار شدید قرار می گیرد.
علمی **9014**2017
۰ نفر