۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۰۶
کد خبر: 81973247
T T
۰ نفر
برگزاري نشست هم انديشي فعالان اقتصاد دانش بنيان با محوريت مسائل مالياتي

تهران- ايرنا- دومين 'نشست هم انديشي فعالان اقتصاد دانش بنيان و نوآوري' با محوريت مسائل مالياتي شركت هاي دانش بنيان هفدهم اسفندماه جاري در سالن خليج فارس پژوهشگاه نيرو برگزار مي شود.

به گزارش روز يكشنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، دبير ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوري و اقتصاد دانش بنيان در مورد برگزاري سلسله نشست هاي هم‌انديشي فعالان اقتصاد دانش بنيان و نوآوري، افزود: اين نشست با توجه به اهميت فرهنگ سازي و ترويج اقتصاد دانش بنيان و تبيين فعاليت ها و اهداف معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در اين حوزه برگزار مي شود.
پرويز كرمي با اشاره به اعطاي معافيت هاي مالياتي به شركت هاي دانش بنيان در سال مالي 1392 و 1393 اظهار كرد: اجراي معافيت هاي مالياتي 'قانون حمايت از شركت ها و موسسات دانش بنيان و تجاري سازي نوآوري ها و اختراعات' از سوي معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور و با همكاري سازمان امور مالياتي كشور در حال پيگيري است؛ به طوري كه براي سال مالي 1392، تعداد 40 شركت و در سال مالي 1393، هزار و 290 شركت مشمول استفاده از معافيت هاي مالياتي ماده (3) قانون شده اند.
وي افزود: همچنين اجراي معافيت هاي مالياتي ماده (9) قانون مبني بر معافيت مالياتي واحدهاي پژوهشي، فناوري و مهندسي مستقر در پارك هاي علم و فناوري نيز در سال هاي گذشته با پيگيري معاونت علمي و مساعدت سازمان امور مالياتي اجرايي شده است.
كرمي گفت: برخي شركت هاي دانش بنيان سوالات و ابهاماتي در خصوص نحوه استفاده از اين معافيت ها يا ساير قوانين و ضوابط مالياتي دارند بنابراين معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري درنظردارد دومين نشست هم انديشي فعالان اقتصاد دانش بنيان را با محوريت مسائل مالياتي شركت هاي دانش بنيان و با حضور مسئولان سازمان امور مالياتي و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري برگزار كند.
دبير ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوري و اقتصاد دانش بنيان معاونت علمي، با تقدير از همكاري مناسب سازمان امور مالياتي و امور شركت هاي دانش بنيان معاونت علمي در اجراي اين معافيت ها افزود: در اين نشست علاوه بر مديران ارشد معاونت علمي و فناوري، مديران ارشد سازمان امور مالياتي نيز حضور دارند و علاوه بر تبيين و تشريح فرايندهاي اعطاي معافيت ها و ساير ضوابط مرتبط، در مورد ابهامات و سوالات احتمالي شركت ها نيز توضيحاتي ارايه خواهند داد.
وي همچنين، اهم موضوعات اين همايش را معرفي سازوكار اعطاي معافيت مالياتي و پرسش و پاسخ در مورد سازوكارها و نحوه رسيدگي شركت هاي دانش بنيان عنوان كرد.
كرمي با بيان اينكه شركت براي همه فعالان شركت هاي دانش بنيان رايگان است، افزود: متقاضيان براي ثبت نام در اين جلسه لازم است در سامانه ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوري و اقتصاد دانش بنيان ثبت نام كنند.
علمي (1)** 9340**1834
۰ نفر