۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۸
کد خبر: 81973936
T T
۰ نفر
فرمانداران شرق استان كرمانشاه: انتخابات مظهرمردم سالاری دینی است

كرمانشاه - ایرنا - فرمانداران شهرستان های كنگاور، صحنه و هرسین با تاكید بر اینكه انتخابات مظهر آزادی، اقتدار ملی و مردم سالاری دینی است از فراهم نمودن شرایط و تدابیر لازم برای مشاركت حداكثری مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در حالی كه تنها چهار روز تا برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری باقی مانده است شهرستان های شرق استان كرمانشاه همزمان با سایر نقاط كشور خود را آماده برگزاری این رویداد مهم ملی می كنند.
حماسه بزرگ این دو انتخابات كه هفتم اسفند ماه امسال قرار است رقم بخورد بی شك با حضور گسترده مردم عرصه ای برای خلق حماسه سیاسی است كه از مدتها قبل نشاط و پویایی را در كشور از جمله در حوزه انتخابیه كنگاور، صحنه و هرسین بوجود آورده است.
بی شك حضور مردم بی ادعای شرق استان كرمانشاه در انتخابات بار دیگر لرزه بر پیكر بدخواهان این نظام در آنسوی مرزهای كشورمان خواهد انداخت و این نوید را بار دیگر برای همگان می دهد كه اقتدار و صلابت ایران اسلامی با پشتوانه مردمی و رهبری معظم انقلاب اسلامی اجازه نخواهد داد تا سرنوشت این كشور به دست عده ای سودجو و فرصت طلب بیفتد.

* 76 شعبه انتخاباتی در شهرستان كنگاور مستقر خواهد شد
فرماندار كنگاور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری 76 شعبه اخذ رای در سطح شهرستان مستقر خواهد شد.
شریف خسروی افزود: از این تعداد شعب، 38 شعبه در شهر كنگاور مستقر خواهد شد كه 36 شعبه آن ثابت و 2 شعبه نیز سیار در برخی از محلات و مراكز خواهیم داشت.
وی ادامه داد: 34 شعبه سیار نیز برای بخش مركزی و روستاهای شهرستان و 2 شعبه نیز برای شهر گودین در نظر گرفته شده است.
رئیس حوزه انتخابیه شهرستان های كنگاور، صحنه و هرسین خاطرنشان كرد: برای انتخابات این دوره 11 نفر برای نمایندگی مجلس در حوزه شهرستان های كنگاور، صحنه و هرسین و چهار نفر نیز برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان با یكدیگر رقابت می كنند.
فرماندار كنگاور همچنین به برخی از قوانین انتخاباتی نیز اشاره كرد و گفت: هر كدام از نامزدها می توانند در هر بخش و شهر 2 ستاد انتخاباتی (یك ستاد آقا و یك ستاد خانم) تشكیل دهند.
وی در خصوص تخلفات انتخاباتی نیز گفت: هر فردی عكس یا پلاكارد و بنر مربوط به نامزدهای انتخاباتی را در مكان های مجاز تبلیغات مخدوش كند و یا از بین ببرد جرم مرتكب شده و دستگاه قضایی با وی برخورد خواهد كرد.
خسروی همچنین با تاكید بر اینكه هرگونه دیوارنویسی برای انجام تبلیغات انتخاباتی ممنوع و جرم تلقی می شود، گفت: این ممنوعیت به ستادهای انتخاباتی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی نیز اعلام شده است.
به گفته فرماندار كنگاور شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی نیز در دادگاه كنگاور تشكیل شده و مردم می توانند با مراجعه به این مراكز نسبت به شكایت اقدام كنند.

* 85 شعبه اخذ رای آماده جمع آوری آراء مردم صحنه است
فرماندار صحنه نیز از آماده بودن 85 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آراء مردم این شهرستان خبر داد و گفت: 34 شعبه در شهر صحنه و حومه مستقر خواهد شد و 51 شعبه نیز به بخش دینور و روستاهای آن و همچنین روستاهای صعب العبور اختصاص یافته است.
شهریار عباس آبادی اضافه كرد: براساس آمارهای ثبت احوال، شهرستان صحنه حدود 77 هزار نفر جمعیت دارد، كه از این تعداد 40 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
فرماندار صحنه تاكید كرد: برنامه‌ریزی‌ لازم برای برگزاری یك انتخابات باشكوه و حضور حداكثری مردم شهرستان صحنه انجام شده و در این راستا، نشست‌های مختلفی با دانشجویان و دانش آموزان و سازمان های مردم نهاد برای حضور هرچه پررنگ ‌تر در انتخابات برگزار شده است.
وی افزود: شور و شوق مردم شهرستان صحنه برای حضور در انتخابات بالاست و امیدواریم شاهد مشاركت 70 درصدی مردم این شهرستان در پای صندوق‌های رای باشیم.
عباس آبادی گفت: آماده برگزاری انتخابات هستیم و هماهنگی لازم با مقامات قضایی صورت گرفته و در روز انتخابات كمیته‌های امنیتی در حال آماده باش هستند كه در صورت گزارش تخلف بطور جدی با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی گفت: مردم ولایتمدار صحنه بدون شك با درك شرایط حساس كشور این بار هم حضوری گسترده پای صندوق های رای خواهند داشت و با انتخاب شایسته خود به پیشرفت هرچه بیشتر شهر و دیارشان كمك می كنند.

* مردم هرسین آماده حضوری پرشور در انتخابات هستند
فرماندار هرسین نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: مردم همیشه در صحنه هرسین آماده هستند تا باز هم با با حضوری پرشور حماسه ای جدید خلق كنند.
یاور محمدی گفت: 89 شعبه روستایی و شهری برای اخذ رای ساكنین شهرستان هرسین و بیستون آماده شده و با تمهیدات صورت گرفته مردم ولایتمدار این دیار می توانند آراء خود را در صندوق های تعیین شده بیندازند.
وی افزود: از این تعداد شعب، 60 شعبه ثابت و سیار در هرسین مستقر خواهد شد كه 43 شعبه در سطح شهر و 17 شعبه نیز برای روستانشینان در نظر گرفته شده است.
فرماندار هرسین ادامه داد: 29 شعبه ثابت و سیار نیز برای بخش بیستون و روستاهای تابعه در نظر گرفته شده كه از این تعداد هفت شعبه برای شهر بیستون و 22 شعبه ثابت و سیار برای روستاهای این بخش اختصاص داده شده است.
محمدی خاطرنشان كرد: خوشبختانه تمام سازوكارهای لازم برای برگزاری انتخاباتی قانونمند در شهرستان هرسین فراهم شده و مجریان برگزاری انتخابات نیز تحت آموزش های لازم قرار گرفته اند.

*هفتم اسفند ماه جشن ملی ایران اسلامی
نماینده عالی دولت در شهرستان هرسین گفت: انشاالله روز هفتم اسفند تبدیل به جشن بزرگ ملی خواهد شد كه در نهایت پیروزی اصلی و نهایی آن خود مردم خواهند بود.
محمدی افزود: با تدابیر اندیشیده شده هم افزایی و همكاری مجموعه اداری شهرستان مشكلی در برگزاری روند انتخابات شهرستان هرسین نخواهیم داشت.
وی در پایان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری شركت در انتخابات تكلیف است كه در نهایت باعث استحكام نظام و حفظ دستاوردهای امام (ره) خواهد شد.
كنگاور مركز حوزه انتخابیه شهرستانهای صحنه و هرسین است كه از این حوزه انتخابیه یك نفر بعنوان نماینده به خانه ملت راه می یابد.
در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در شهرستان های كنگاور،صحنه و هرسین از مجموع جمعیت حدود 250 هزار نفری این شهرستان ها حدود 135 هزار نفر واجد شرایط رای هستند.
كنگاور در شرق استان كرمانشاه بیش از 84 هزار نفر جمعیت دارد.
/1662/7447/8066
۰ نفر