۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۷
کد خبر: 81974078
T T
۰ نفر

تب داغ انتخابات مهاباد را فرا گرفت

۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۷
کد خبر: 81974078
تب داغ انتخابات مهاباد را فرا گرفت

مهاباد- ایرنا- تب داغ تبلیغات هواداران نامزدهای مجلس شورای اسلامی در شهرستان مهاباد با نزدیك شدن به زمان انتخابات، روز به روز افزایش پیدا كرده و شور و هیجان آن در سطح این شهرستان هر روز بیشتر از روز گذشته نمود پیدا می كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تبلیغات نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهاباد در حالی به روزهای پایانی خود می رسد كه میزان این تبلیغات به دلیل افزایش شمار نامزدها نسبت به دوره قبل از شور و هیجان بیشتری برخوردار شده است.
شمار داوطلبان این دوره در حوزه مهاباد با دو برابر افزایش نسبت به دوره پیشین به 12 نفر رسیده است.
تبلیغات رسمی نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهاباد كه از 29 بهمن ماه آغاز شده است، فضای این شهرستان را به طور كامل دگرگون كرده و هر روز كه به هفتم اسفندماه روز برگزاری انتخابات نزدیكتر می شویم، بر این شور و هیجان افزوده می شود.
تبلیغات نامزدها و هواداران آنها در مهاباد در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در مقایسه با دوره های پیشین قابل قیاس نبوده و حال و هوائی انتخاباتی به این منطقه بخشیده كه در كمتر دوره ای مشاهده شده است.
تبلیغات نامزدها بسیار پرشور و گسترده بوده و هواداران آنها تا پاسی از شب در خیابان ها و معابر عمومی و نیز در مقابل ستادهای تبلیغاتی نامزدها اقدام به تبلیغات و توزیع عكس و بروشور می كنند.
در این دوره از انتخابات، بیشتر نامزدها اقدام به دایر كردن ستادهای تبلیغاتی در مناطق مختلف شهر به ویژه در خیابان های مركزی شهر كرده و تجمع مردم در این ستادها و فعالیت پرشور هواداران آنها در حالی كه با شور و هیجان خاصی اقدام به تبلیغ نامزد مورد نظر خود می كنند، بسیار جالب و دیدنی است.
هواداران این نامزدها با استقرار در مقابل این ستادها اقدام به توزیع عكس، بروشور، شكلات و كارت های ویزیت در بین عابران و خودروهای عبوری كرده و از آنها می خواهند تا به داوطلب مورد نظر آنها رای بدهند.
تعدادی از هواداران نامزدها نیز در محل ستادها اقدام به پخش آهنگ های محلی و سخنرانی داوطلبان می كنند.
بروشورهای تبلیغاتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی اغلب شامل معرفی، شعار، اهداف و دیدگاه های مختلف آنها در زمینه های مختلف به ویژه ایجاد اشتغال برای جوانان است.
در این میان خیابان جمهوری اسلامی حدفاصل چهار راه آزادی و چهار راه مولوی به علت استقرار تعداد زیادی از ستادهای تبلیغاتی، بیشتر از دیگر مناطق شهر دارای تردد و ازدحام مردم و هواداران آنهاست به طوری كه در برخی ساعات روز به علت تجمع هواداران در برابر ستادهای تبلیغاتی تردد خودروها به كندی انجام می گیرد.
تبلیغات نامزدها با راه اندازی ستادها، نصب بنرهای بزرگ و پخش موسیقی های محلی و سخنرانی نامزدها در این خیابان به ویژه در ساعات پایانی روز و شب ها بیش از هر جای دیگری مردم را به خود جذب می كند.
پلیس راهور نیز برای جلوگیری از راهبندان و ترافیك اقدام به ایجاد برخی محدودیت های ترافیكی و افزایش نیروهای پلیس راهنمائی و رانندگی در خیابان های مركزی شهر كرده است.
ایجاد كارناوال های تبلیغاتی كه شامل چندین دستگاه خودرو با انبوهی از عكس و پوسترهای تبلیغاتی چسبانده شده بر روی آنها در حالی كه با روشن كردن چراغها و زدن بوق های متوالی در حال تردد هستند، نظر و نگاه شهروندان را به سوی خود جلب كرده و از آمادگی این شهرستان برای برگزاری یك انتخابات گسترده و پرشور حكایت می كند.
شماری از نامزدها نیز برای جلب توجه و كسب آرای بیشتری از سوی مردم، علاوه بر دایر كردن ستادهای تبلیغاتی در مناطق مختلف شهر اقدام به ایجاد ستادهای تبلیغاتی در روستاهای پرجمعیت نیز كرده اند.
شماری از آنها نیز در برخی نقاط شهر ستادهای تبلیغاتی ویژه بانوان دایر كرده اند كه همه دست اندركاران آن را بانوان تشكیل می دهند كه برای جلب آرای مردم و به ویژه در میان بانوان اقدام به فعالیت های تبلیغاتی در میان رهگذران می كنند.
حضور نامزدها در مناسبت ها، مراسم و مجالس ترحیمی كه این روزها همچنین در نقاط مختلف شهر و حتی روستاها دایر می شود، بیشتر از همیشه به چشم می خورد.
شماری از این نامزدها پس از پایان مراسم ترحیم و سخنرانی امام جماعت مسجد، پشت تریبون رفته و از اجتماع مردم در این مكانها برای تبلیغ خود و ارایه برنامه هایشان استفاده می كنند.
بازار گرم سخنرانی نامزدها در محل ستادهای خویش و یا در مساجدی كه ستاد انتخابات فرمانداری مهاباد برای آنها در مناطق مختلف شهر پیش بینی كرده است، همچنین حضور آنها در محافل عمومی و خصوصی از دیگر نكاتی است كه بازار آن این روزها در مناطق مختلف شهر مهاباد بسیار داغ شده است.
آنچه كه در این میان نسبت به دوره های پیشین بیشتر به چشم می خورد شور و نشاط انتخاباتی است كه این روزها و شب ها در بین هواداران هر داوطلب در مهاباد موج می زند و بازار تبلیغاتی انتخاباتی را در این حوزه انتخابیه هر لحظه گرم تر و پرشورتر می كند.
شهرداری مهاباد برای در امان ماندن فضای شهر از تبلیغات گسترده هواداران اقدام به تعبیه 59 جایگاه به مساحت كلی یكهزار متر مربع در مناطق مختلف شهر كرده است تا نامزدها از این مكانها برای تبلیغات خود استفاده كنند.
در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهاباد 12 نامزد با یكدیگر برای كسب یك كرسی به رقابت می پردازند.
در این دوره 116 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این شهرستان پیش بینی شده است.
شهرستان مهاباد 215 هزار نفر جمعیت دارد كه از این تعداد 162 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی از میان 172 نفر داوطلب، 12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از میان پنج نامزد، سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یك نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماكو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوكان و میاندوآب 9 مركز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تكاب هشت مركز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
6185/1905