۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۰۳
کد خبر: 81976349
T T
۰ نفر
انتخابات نمایش همبستگی ملت ایران است

بندرعباس-ایرنا- شماری ازعلما، معتمدان، مسئولان و دانش آموختگان مدارس علوم اسلامی اهل سنت وجماعت هرمزگان حضوردر انتخابات هفتم اسفندماه و رای دادن را نمایش همبستگی ملت ایران عنوان كردند.

این عده روز سه شنبه و در آستانه برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی وپنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با ایرنا افزودند: انتخابات این دوره هم همانند دوره های قبل برای كشورمان سرنوشت ساز است وبایستی با وحدت وهمدلی حماسه ای دیگر رقم بزنیم وهمه اعم از شیعه و اهل سنت در پای صندوق های رای حضوری پرشور داشته باشند.
امام جمعه اهل سنت و جماعت بندرعباس حضور درانتخابات را تكلیف شرعی دانست و پیش بینی كرد كه دراین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شاهد خلق حماسه ای دیگر از سوی مردم ایران باشیم.
سید عبدالباعث قتالی ازحضورآگاهانه مردم درپای صندوق های اخذ رای و انتخاب افراد اصلح بعنوان مهم ترین وظیفه هر ایرانی نام برد كه موجب پیشرفت، توسعه كشور و رفع مشكلات عمومی خواهد شد.
نماینده و سخنگوی معتمدین محلات بندرعباس ابراز داشت: جامعه اهل سنت این شهرستان با پیروی ازعلمای خود دراین دوره ازانتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی حضور پرشماری خواهند داشت.
طیب نیكوكام با اشاره به نظرهیات فتوای اهل سنت جنوب كشوردرزمینه حضور همگانی درانتخابات گفت:هفتم اسفندماه مردم هرمزگان به همراه دیگر هموطنان با انداختن آرای خود به داخل صندوق های اخذ رای دشمنان را مایوس و دوستان را شادمان خواهند كرد.
شیخ محمدرضا محمدیان كارشناس و متخصص رشته قرائت قرآن، ازهرمزگان بعنوان بهترین الگوی مهم برای وحدت اهل سنت و شیعیان نام برد و افزود: برخلاف تبلیغات دشمنان انقلاب اسلامی با همدلی دراین دوره از انتخابات شركت و آرای خود را با نام افراد متعهد و متخصص مزین می كنیم.
این استاد قرائت با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اهمیت این دوره از انتخابات گفت: هر یك از نامزدها كه انتخاب شود باید خود را نماینده همه مردم بداند و از راههای قانونی در زمینه پاسخگویی به مطالبات آنان اقدام كند.
وی با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز مردم هرمزگان ابراز داشت: هرچند ممكن است از لحاظ قومیت و مذهب تفاوتی هایی داشته باشیم اما همه ما درمسلمان بودن و ایرانی بودن مشترك هستیم.
امام جمعه اهل سنت قشم با تاكید بر اهمیت و جایگاه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: اجرای برنامه های پس از برجام نیاز به افراد توانمند و قانونمند دارد.
شیخ عبدالرحیم خطیبی بااشاره به موقعیت تجاری و اقتصادی هرمزگان ابراز داشت: اگر می خواهیم این استان و همچنین ایران آینده ای درخشان داشته باشد باید افراد اصلح را انتخاب كنیم.
این استاد دانشگاه خاطرنشان ساخت: با گذشت بیش از 37سال از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود همه موانع ایجاد شده از سوی دشمنان شاهد جایگاه بالای ایران در منطقه و حتی جهان هستیم.
وی ، از ایران بعنوان امن ترین كشوردرخاورمیانه نام برد وبا بیان اینكه باید قدردان این نعمت باشیم ادامه داد: برای ارتقای این وضعیت و اثرگذاری بیشترنیاز به مجلسی قوی داریم كه بتواند با وضع و تصویب قوانین قوی و كارآمد ازمنافع ملی و حتی فراملی ایران حمایت كند.
به گزارش ایرنا؛ علمای اهل سنت جنوب با صدور بیانه ای ضمن دعوت همگان به حضور در انتخابات، اعلام كرده اند بطور رسمی و جمعی ازهیچ نامزدی حمایت نمی كنند و همه افرادی كه صلاحیت آنها تأیید شده مورد اعتماد هستند.
علمای اهل سنت جنوب ایران تاكید كرده اند ولی این موضوع به معنای بی تفاوتی نسبت به انتخابات نیست بلكه گروه های اجتماعی اهل سنت برای انتخاب نامزدهای اصلح شاخص هایی دارند و این گروه ها به هر جمع بندی كه برسند، علماء نیز از آنان حمایت می كنند.ك/4
6149 //1662/6048
۰ نفر