رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی: رای گیری در همه شعب با آرامش ادامه دارد

ارومیه- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: رای گیری در همه شعب با آرامش ادامه دارد و همه صندوق های اخذ رای در محل ها و شعب مورد نظر مستقر شده است.

علیرضا رادفر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برابر برنامه ریزی های صورت گرفته از ساعت هشت صبح امروز فعالیت های اخذ رای آغاز شده و استقبال مردمی نیز قابل توجه بوده است و فرایند رای گیری بدون مشكل در حال انجام است.
وی اضافه كرد: هیچ مشكل امنیتی در صندوق های اخذ رای در آذربایجان غربی وجود ندارد.
وی اظهار كرد: میزان استقبال مردمی حتی پیش از زمان آغاز رای گیری در مقابل شعب اخذ رای قابل توجه بوده و هم اكنون نیز با گذشت حدود دو ساعت، میزان حضور شهروندان در شعبه ها بیشتر شده است.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی از شهروندان خواست تا زمان حضور در شعبه های اخذ رای را به بعد از ظهر و عصر موكول نكنند و در همان ساعات اولیه به همراه خانواده در پای صندوق های رای حاضر شوند.
رادفر گفت: نوشتن دقیق نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در تعرفه های مخصوص به خود، انداختن آرای هر كدام در صندوق های مرتبط و همچنین به همراه داشتن فرد باسواد برای افراد بیسواد از جمله مواردی است كه شهروندان باید رعایت كنند تا مشكلی در شعبه های اخذ رای ایجاد نشود.
به گزارش ایرنا، از آذربایجان غربی 12 نفر راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد كه سهم ارومیه سه نماینده، میاندوآب ـ شاهین دژ ـ تكاب دو نماینده و سهم هر كدام از حوزه های انتخابیه هفت گانه ماكو ـ شوط ـ پلدشت ـ چالدران، خوی ـ چایپاره، سلماس، نقده ـ اشنویه، مهاباد، بوكان و پیرانشهر ـ سردشت یك نماینده است.
30 هزار نفر در امر برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی مشاركت می كنند.
برای برگزاری این دو انتخابات در هفتم اسفندماه در استان آذربایجان غربی یك هزار و 990 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 233 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 299 هزار نفر اعلام شده است.
2093/1905