۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۳۷
کد خبر: 81979991
T T
۰ نفر
حضور گسترده جامعه ورزش گیلان در پای صندوق های رأی

رشت - ایرنا - جامعه ورزش استان گیلان همگام و همدوش با سایر اقشار مختلف مردم، پای صندوق های رأی حاضر شدند تا در تعیین سرنوشت مملكت خود سهم بسزایی داشته باشند .

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا ، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان ، ورزشكاران ، روسای هیات های ورزشی ، پیشكسوتان ، مربیان و داوران رشته های مختلف ورزشی حضور پرشور و گسترده ای در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دارند .
مدیركل ورزش و جوانان گیلان نیز هنگام اخذ رای خود گفت : شركت در انتخابات درك شرایط حساس جامعه و وظیفه شرعی و ملی است كه با توجه به تاكیدات رهبرمعظم انقلاب بر حضور حداكثری مردم در تعیین سرنوشت خود ، از درك شرایط حساس ایران اسلامی ، منطقه و توطئه های جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی باید حضور پرشوری در پای صندوقهای رای اشته باشیم .
مسعود رهنما افزود : البته حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای ، پیامی آشكار به جهان و بدخواهان است كه ملت ایران اسلامی همواره در گذرگاه های تاریخی رسالت خود را با شایستگی انجام داده اند .
وی اظهار كرد : حضور حداكثری مردم در انتخابات امروز ، خط بطلانی بر نقشه های شوم دشمنان خواهد بود و در این راستا ، جامعه ورزش استان گیلان با مشاركت معنادار خود به حمایت همه جانبه از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد پرداخت .
وی ادامه داد : نقش آفرینی فوق العاده نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از جهت ایجاد همگرایی ملی و توسعه پایدار بسیار حائز اهمیت است و حمایت از بخش خصوصی در شتاب بخشی به ایجاد و توسعه زیرساخت های ورزشی و نیز پرورش استعدادهای ناب ورزشی از مهمترین دستاوردهایی خواهد بود كه در بلندمدت بر موفقیت های ورزش كشور از جهت ورزش همگانی و قهرمانی خواهد افزود .
رئیس هیات ورزش های نابینایان و كم بینایان گیلان نیز در یكی از صندوقهای اخذ رای گفت : این وظیفه ملی است كه همه مردم به خصوص ورزشكاران در انتخابات حضور یابند .
مسعود كارگر افزود : ورزشكاران می توانند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند و با شركت گسترده خود در انتخابات ، سرنوشت آینده مملكت را خود رقم بزنند و در تصمیم گیری های جامعه ، نقش اساسی را ایفا كنند .
وی در ادامه خطاب به نمایندگانی كه با رای مردم انتخاب می شوند ، بیان كرد : چه خوب است كه نمایندگان و نامزدهایی كه هم اكنون دسترسی به آنان بسیار آسان است ، پس از اینكه به عنوان نماینده انتخاب می شوند ، همین منش و اخلاق را داشته باشند تا بتوانیم با آنان همانند اكنون ارتباط راحتی داشته باشیم .
وی اظهار كرد : البته خواسته همه ورزشكاران و جامعه ورزش این است كه نمایندگان مجلس توجه بیشتری به مقوله ورزش داشته باشند و به خصوص در زمینه اشتغال قهرمانان توجه ویژه ای داشته و تصمیمات خوبی را در این زمینه اتخاذ كنند .
رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان گیلان نیز هنگام اخذ رای خود گفت : آنهایی كه اعتراض دارند كه مسئولان قبلی عملكرد خوبی نداشته ، بهترین فرصت را دارند كه با رای خود افراد اصلح تری را انتخاب كنند .
سارنگ بزرگ چنانی افزود : اقشار مختلف مردم به خصوص جامعه ورزش با رای خود می تواند سرنوشت خود و جامعه را رقم بزنند چون رای ندادن چیزی را عوض نمی كند اما مشاركت حداكثری مردم نشان از اتحاد ، همبستگی و عزم ملی ما را نشان می دهد .
وی بیان كرد : ورزشكاران نیز كه نماد و الگوهای جامعه هستند با حضور خود همین پیام مثبت را به اقشار مختلف جامعه منتقل می كنند كه خوشبختانه در طول تاریخ انقلاب و به خصوص در این برهه ، شاهد این امر مهم هستیم كه شاهد حضور گسترده جامعه ورزش در پای صندوقهای رای هستیم .
سرمربی اسبق تیم ملی كیك بوكسینگ ایران نیز گفت : اقشار مختلف مردم به خصوص ورزشكاران و جامعه ورزش باید خودشان انتخاب كنند تا افراد اصلح و كاری در راس امور قرار گیرند و این بهترین فرصت است كه همیشه مردم از این فرصت استفاده كرده اند .
سید مصطفی رضازاده افزود : مردم با حضور خود برای توسعه كشور و آبادنی آن قدمهای مهمی را برمی دارند و با شركت گسترده در انتخابات این پیام را به جهانیان می رسانند كه مردم در آبادانی و آزادی سرزمین خود نقش دارند .
وی كه سابقه مربیگری چند رشته رزمی را در كارنامه ورزشی خود دارد ، بیان كرد : ورزشكاران نیز به دلیل سلامت جسمی ، روحی و روانی دوست دارند كه كسانی انتخاب شوند كه سلامت كاری بیشتری داشته و در امر ورزش نیز كارایی بهتری داشته باشند و انتخاب شوندگان بتوانند گام های مثبت و مهمی را برای جوانان و ورزشكاران كه قشر مهم جامعه را تشكیل می دهند ، بردارند .
سرمربی تیم ملی فوتوالی ایران نیز هنگام به صندوق انداختن رأی خود گفت : همیشه و همه حال حضور ورزشكاران و آحاد مردم باعث می شود كه حضور پررنگتری در عرصه های سیاسی و بین المللی داشته باشیم .
محمد تطهیری مقدم افزود : اقشار مختلف مردم با شركت خود در انتخابات ، از دولت و نهادهای مدنی نیز حمایت می كنند و همواره پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده اند كه در طول تاریخ انقلاب اسلامی مردم این امر را ثابت كرده اند .
وی خاطرنشان كرد : شركت گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات باعث می شود كه از هجمه دشمن علیه ایران جلوگیری شود و از طرف دیگر ، ملت ما همدل و همسویی بیشتری را ایجاد می كند كه خوشبختانه در این انتخابات نیز شاهد این امر هستیم .
رئیس هیات كاراته استان گیلان نیز گفت : پس از پیروزی شكوهند انقلاب اسلامی و در این مدت 37 سال ، ملت هوشیار ایران به تبعیت از مقام عظمای ولایت برای پایداری این نظام مقدس آماده ایثار و فداكاری بوده اند .
اسفندیار زیال افزود : انتخابات نیز یكی از عرصه های مهم تجلی مردم سالاری است و تاكنون نیز در انتخابات گذشته شاهد حضور حماسی و افتخارآفرینی اقشار مختلف مردم به خصوص جامعه ورزش بوده و هستیم .
وی ادامه داد : انتخابات اخیر نیز با توجه به فضای گرم و پرشوری كه برای تبلیغات انتخاباتی داشتیم ، شاهد حضور دشمن شكن مردم به خصوص جامعه ورزش هستیم تا نهادهای اصلی و اركان نظام ، برآمده از رای و اننخاب مردم باشد .
وی بیان كرد : خانواده بزرگ ورزش استان گیلان به خصوص ورزشكاران رشته كاراته نیز حضور چشمگیر و فعالی در انتخابات دارند تا با رای خود پشتوانه این انقلاب باشند و با مشاركت در این روز بزرگ ، شاهد شكل گیری مجالسی از آرای مردم باشیم.
استان گیلان با افزون بر 14 هزار كیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، دارای 11 حوزه انتخابیه ، 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
در این دوره، یك میلیون و 861 هزار و 370 نفر واجد شرایط رأی دادن در استان گیلان هستند كه از این تعداد، 78 هزار نفر رأی اولی اند.ك/4
7285/6070