۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۰۸
کد خبر: 81980534
T T
۰ نفر
حضور مردم در انتخابات عمل به تكلیف شرعی است

سنندج- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات بیجار مشاركت و حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را گسترده و پرشور توصیف كرد و گفت: حضور همیشگی مردم در این عرصه عمل به تكلیف شرعی است.

صادق خدام روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: از همان ساعات اولیه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تاكنون 28 هزار نفر برای انتخاب نامزد انتخاباتی شهرستان بیجار به شعبه های اخذ رای گیری مراجعه كرده اند.
وی با اشاره به اینكه تعداد 108 شعبه در شهرستان بیجار و بخش های تابعه این شهرستان دایر شده است گفت: از این تعداد 34 شعبه ثابت و 74 شعبه سیار است.
وی همچنین یادآورشد: از تعداد شعبه های پیش بینی شده در این شهرستان تعداد 33 شعبه شهری و 75 شعبه روستایی است.
خدام افزود: در حوزه انتخابیه شهرستان بیجار در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعداد 17 نامزد انتخاباتی با هم رقابت می كنند.
حدود 60 هزار نفر از جمعیت بیجار واجد شرایط رای دادن هستند.
استان كردستان در مجلس شورای اسلامی شش كرسی و در مجلس خبرگان رهبری دو كرسی دارد كه 82 نفر برای تصاحب كرسی های مجلس و پنج نفر نیز برای تصاحب كرسی ای خبرگان رهبری باهم به رقابت می پردازند.
در حوزه انتخابیه بیجار 17 نفر ، سنندج، دیواندره و كامیاران 32 نفر، حوزه قروه و دهگلان هفت نفر، سقز و بانه 10 نفر و مریوان و سروآباد نیز 16 نفر در عرصه رقابت می كنند.
در حال حاضر برای كسب هر كرسی مجلس شورای اسلامی در استان كردستان حدود 14 نفر با هم به رقابت می پردازند.
بیجار یكی از شهرستان های استان كردستان است كه حدود هفت هزار و 730 كیلومتر مربع مساحت دارد.
این شهرستان از غرب به سنندج و دیواندره، از شمال شرقی به استان زنجان، از شمال غربی به تكاب و از جنوب به شهرستان قروه محدود می شود.
7352/6108