نتايج انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و خبرگان در چهارمحال و بختياري

شهركرد-ايرنا- نتايج دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري در چهارمحال و بختياري اعلام شد.

رئيس ستاد انتخابات چهارمحال و بختياري گفت: در حوزه انتخابيه شهركرد،بن و سامان، اردشير نوريان با اخذ 42 هزار و 152 راي موفق به كسب حداكثر آرا شد و به عنوان منتخب مردم به مجلس شوراي اسلامي راه يافت.
به گزارش ايرنا، خدابخش مرادي، عصر شنبه در گفت و گو با رسانه هاي استان افزود: در حوزه انتخابيه لردگان محمد خالدي سردشتي با كسب 38 هزار و 834 راي موفق به كسب اكثريت آرا شد.
به گفته وي، در حوزه انتخابيه بروجن خديجه ربيعي با كسب 14هزار و 642راي و علي نادري فر با كسب 10 هزار و 108راي به دور دوم انتخابات راه يافته اند.
مرادي ادامه داد: در حوزه انتخابيه اردل، فارسان، كوهرنگ و كيار نيز علي كاظمي باباحيدري با كسب 21هزار و 678راي و قدرت الله حمزه با 18هزار و 691راي به مرحله دوم انتخابات راه يافتند.
به گفته وي، در پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري نيز آيت الله عليرضا اسلاميان با كسب 245 هزار و 278راي به مجلس خبرگان راه يافت.
به گزارش ايرنا، در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري در چهارمحال و بختياري 664 هزار و 29 نفر واجد شرايط راي دادن بودند.
710 شعبه اخذ راي در استان براي برگزاري دو انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در نظر گرفته شد، كه از اين تعداد شعبه اخذ راي، 503 شعبه ثابت و 207 شعبه سيار بود.
افزون بر 11 هزار نفر عوامل اجرايي، نظارتي، امنيتي و پشتيباني در برگزاري انتخابات در استان مشاركت داشتند.
چهارمحال وبختياري داراي چهار كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي و يك كرسي نمايندگي در مجلس خبرگان رهبري است.
براي انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در چهار حوزه انتخابيه استان چهارمحال و بختياري 146 نامزد ثبت نام كرده بودند كه از اين تعداد 47 نامزد در گردونه رقابت باقي ماندند.
همچنين در انتخابات مجلس خبرگان رهبري نيز از 16 نامزد ثبت نامي سه داوطلب در عرصه رقابت حضور داشتند.
2097/7363 / 6014/