۱۰ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۲۰
کد خبر: 81984412
T T
۰ نفر
نوای «به یاد كاروان» در سوگ استاد تارِ ایران

تهران- ایرنا- آلبوم موسیقی «به یاد كاروان»، به آهنگسازی علیرضا جواهری و خوانندگی علیرضا گلبانگ، در رثای استاد محمدرضا لطفی ساخته شده كه به زودی منتشر می شود.

به گزارش روز دوشنبهٔ خبرنگار موسیقی ایرنا، این آلبوم اثری است در آواز شوشتری و دستگاه همایون كه علیرضا جواهری (نوازندهٔ سنتور) آن را در سوگ استاد محمد رضا لطفی، استاد چیره دست تار ایران، ساخته است.
آلبوم «به یاد كاروان» دارای چهار قطعه در مدت زمان 52 دقیقه است. نخستین قطعهٔ این آلبوم عبارت است از «مقدمۀ جرس» كه در آواز شوشتری، برای گروه سازهای ایرانی كار شده است.
«كاروان»، قطعهٔ دوم این آلبوم است كه برای آواز و گروه سازهای ایرانی در آواز شوشتری و گوشه های جامه دران، بیداد، عشّاق، قرایی، بیات راجه، آواز دشتی، آواز اصفهان و دستگاه های همایون و شور تنظیم شده است.
«تكنوازی تارِ» مازیار شاهی (با یادی از استاد محمدرضا لطفی)؛ و «تصنیف به یاد كاروان»، در دستگاه همایون كه در آن به گوشه های چكاوك، نی داوود، بیداد، عشّاق و فرود اشاره می شود، دیگر قطعه های این آلبوم است.
در آلبوم «به یاد كاروان»،‌علیرضا گلبانگ افزون بر خوانندگی، سرایش شعر آواز و تصنیفِ آلبوم را هم بر عهده داشته است.
نوازندگان این آلبوم عبارتند از: مازیار شاهی (تار، بم تار، رباب، بربط و تكنواز تار)؛ رخساره رستمی (بربط)؛ هیلا فیض پور (بم تار و رباب)؛ هوشمند عبادی (نی)؛ علیرضا دریایی (كمانچه و كمانچۀ آلتو)؛ و علیرضا جواهری (سنتور، سنتور آلتو، تمبك و دف).
آلبوم «به یاد كاروان» به زودی به همت موسسۀ فرهنگی هنری آوای چكاد منتشر خواهد شد.
فراهنگ**3067**1569