جانشین سازمان بسیج دانشجویی خوزستان:بیش از هفت هزار نفر در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام می شوند

اهواز - ایرنا - جانشین سازمان بسیج دانشجویی خوزستان گفت: هفت هزار و 740 نفر تا پایان سالجاری در قالب كاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی استان اعزام می شوند.

به گزارش ایرنا محمد حسین شادمان فر روز دوشنبه در نشست خبری اردوهای راهیان نور بسیج دانشجویی و كاروان شهدایی افزود: دو هزار و 500 نفر از این تعداد توسط دانشگاه آزاد،یك هزار و 940 نفر توسط دانشگاه پیام نور ، 400 نفر توسط دانشگاه علمی كاربردی و حدود سه هزار و 30 نفر نیز توسط دانشگاه های دیگر استان به مناطق عملیاتی و یادمان شهدای استان اعزام می شوند.
وی با اشاره به برنامه های این سازمان برای برگزاری اردوهای پایان سال جاری اظهاركرد: با الهام از تدابیر رهبرمعظم انقلاب و ‌ به پیشنهاد شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها و قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم الهدی با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی در سراسر كشور آیین نامه ای جهت برگزاری اردوهای راهیان نور در دهم دی ماه در شورای سیاستگذاری راهیان نور كشور مطرح و به تصویب رسید .
وی افزود: باتوجه به این مصوبه در خوزستان نیز قرارگاه هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور تشكیل و با هدف تحكیم هویت دینی ، تقویت روحیه خودباوری و استكبارستیزی دانشجویان ، جهت میل به تحقق آرمان های انقلاب اسلامی ، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانشجویان و معرفی شهدا به عنوان الگوهای ماندگار برای نسل دانشجو و تعمیق معنویت و بصیرت افزایی فعالیت خود را آغاز كرد.
جانشین سازمان بسیج دانشجویی خوزستان ادامه داد: هدف بلند مدت این سازمان این است كه در برنامه ششم توسعه بتواند حداقل 10 درصد عموم دانشجویان دانشگاه های استان را در قالب كاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی استان اعزام كند.
همچنین در ادامه پوریا اشتری مسئول كمیته روابط عمومی كاروان در مسیر عرشیان استان خوزستان گفت: كاروان در مسیرعرشیان ششمین سالی است كه به سمت مزار شهدای شلمچه حركت می كند و تا كنون بیش از 15 هزاردانشجو درقالب این كاروان به مناطق مختلف استان اعزام شده اند.
وی ادامه داد: همچنین تا پایان سال نیز در روزهای 14 و 21 اسفندماه در بخش برادران و خواهران در قالب كاروان های در مسیر عرشیان چند هزار نفر به شلمچه و هویزه اعزام می شوند.
مسئول كمیته روابط عمومی كاروان درمسیر عرشیان استان خوزستان ادامه داد: یك كاروان یكهزار و 200 نفره از مسجد اعظم اهواز به صورت نمادین تا مزار شهدای گمنام حركت خواهد كرد و پس از آن به خرمشهر و میدان مقاومت این شهرستان رفته و تا مزار شهدا برنامه پیاده روی انجام خواهد شد.
وی بیان كرد: در طول مسیر برنامه های مختلف فرهنگی برای این كاروان ها در نظر گرفته شده است.
اشتری ادامه داد: ثبت نام برادران و خواهران برای حضور در این كاروان ها از طریق دفاتر بسیج دانشجویی سراسر استان و همچنین از طریق مراجعه به مجتمع فرهنگی عرشیان واقع در خیابان سلمان فارسی از 10 تا 17 اسفندمان انجام می شود.
وی اظهار كرد: در گذشته مشكلاتی در خصوص اسكان و نا امن بودن مناطق عملیاتی و پاكسازی نشدن برخی از این مناطق وجود داشت اما این مشكلات به حداقل رسیده است.
مسئول كمیته روابط عمومی كاروان درمسیر عرشیان استان خوزستان گفت: همچنین درروز 14 اسفندماه تجمع دانشجویان در بخش برادران در شهرستان هویزه و در روز 21 بهمن ماه تجمع خواهران در شلمچه به مناسبت آیین گرامیداشت شهدای دانشجو مدافع حرم برگزار می شود.
از ابتدای سال تا بهمن ماه سال جاری بیش از یك هزار و 500 دانشجو در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق مختلف استان اعزام‌ شده اند.
7152/6064