۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۱۰
کد خبر: 81986041
T T
۰ نفر
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: فعالیت های حوزه مد و لباس مفهومی شود

تهران- ایرنا- معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش مسابقه زنده طراحی لباس پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در تالار وحدت گفت: مد و لباس از جاهای مختلف به كشور ما می‌آید اما كار این جشنواره، هویت بخشی و انجام كارهای مفهومی در حوزه لباس است.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، علی مرادخانی، با اشاره به ضرورت برگزاری چنین برنامه هایی افزود: مهارت در طراحی و دوخت لباس یك بحث است و توجه به مفهوم كار یك بحث دیگر؛ بنابراین اگر بیشتر به هویت سازی در آثار توجه شود بهتر است.
صدیقه پاك بین، رئیس انجمن طراحان پارچه و لباس، نیز در توضیح این مسابقه كه توسط انجمن طراحان لباس و پارچه ایران و با همیاری كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور برگزار می شود، گفت: تمام مواد در اختیار شركت كنندگان قرار گرفته است تا آنان در مدت سه روز به طراحی، الگوسازی، برش و دوخت لباس بپردازند.
پاك‌بین ادامه داد: 20 نفر شركت كننده حاضر در این مسابقه از میان 120 نفر انتخاب شدند و ما اصلا فكر نمی‌كردیم با چنین استقبالی مواجه شویم. در روز آخر مسابقه 20 دست لباس در همین محل نمایش داده می شود و از تولیدكنندگان دعوت می كنیم تا طرح مورد نظر خود را برای به تولید رساندن انتخاب كنند.
وی اظهار امیدواری كرد كه این مسابقه موجب شود جایگزینی برای برندهای خارجی ایجاد كنیم و یك رقابت سالم میان برندهای داخلی و خارجی داشته باشیم.
مسابقه زنده طراحی لباس صبح روز سه شنبه 11 اسفندماه در تالار وحدت آغاز به كار كرد. در این مسابقه كه حمیدقبادی و سومبات هاكوپیان نیز حضور داشتند، 20 شركت كننده از شهرهای مختلف ایران آمدند تا در فضایی اختصاصی در مدت سه روز به رقابت بپردازند.
زینب صنعت كاران، الهه رضایی، ماندانا درخشان فر، علی اصغر یوسف پور، مهنوش تیمورزاده، فاطمه شجاعی ارانی، حمید یوسفی، نیكو بنی طبا، مرضیه نعمتی، عاطفه زواربراشكی، فریبا چراغی، شیوا عبادزاده، مریم زارعین، زهرا علی نقیان، فریبا زارعی، مرضیه فرزین، مریم افضلی، مریم كردی، آزاده آریایی و فاطمه باستانی شركت كنندگان در این مسابقه هستند.
به گزارش روابط عمومی كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور، مسابقه زنده طراحی لباس تا 13 اسفندماه ادامه دارد.
** كارگاه سه روزه بخش بین الملل پنجمین جشنواره مد و لباس فجر
هفته مد تهران با همكاری دانشگاه پلی مُدا كارگاه های آموزشی طراحی و مدیریت مد و لباس را با عنوان در بخش بین الملل پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر برگزار می كند؛ مدرسان این كارگاه ها «نیكولو اسبرالیا» و «گابریل موسكین» خواهند بود.
هنر تا تجارت (Craft to Business) كارگاهی آموزشی است كه «هفته مد تهران» با همكاری دانشگاه بین‌المللی طراحی و بازاریابی مد «پلی مدا»، برگزار می‌كند؛ در این دوره آموزشی، جدیدترین تكنیك‌های خلق و طراحی مد با تكیه بر فرهنگ، تاریخ و هویت ملی و محلی به طراحان آموزش داده می‌شود. این كارگاه می‌كوشد تا با الهام از فرهنگ ایرانی، رویكردها و فنون نو در برش، طراحی و تولید لباس را به طراحان بیاموزد.
كارگاه سه روزه «هنر تا تجارت» در دو سطح پیشرفته و مبتدی و به منظور آموزش استراتژی‌های جدید فروش، بازاریابی و مهارت‌‌های ارتباطی به هنرجویان طراحی شده است؛ این آموزش‌ها در عین ارائه تحلیلی دقیق و به‏روز از صنعت مد، در هر دو سطح، نحوه مدیریت یك كسب‌ و كار و برند موفق را برای پیشرفته‌ها تشریح می‌كند. در سطح مبتدی، هنرجویان با الهام از محیط بومی و فرهنگ خود، ایده‏‌ای را خلق و به مرحله ارائه می‌رسانند.
كارگاه هنر تا تجارت «Craft to Business» با حضور گابریل موسكین و نیكولو اسبارالیا، اساتید برجسته دانشگاه «پلی‌مدا» در روزهای 12، 13و 14 اسفند در هتل همای تهران برگزار می‌شود. علاقه مندان می توانند برا ی ثبت نام به وب سایت www.thrfw.com مراجعه كنند.
جزئیات برگزاری نشست ها و كارگاه های پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر براساس جدولی اعلام شده است كه مخاطبان برای مطالعه این جدول می توانند به سایت بنیاد ملی مد و لباس اسلامی-ایرانی به نشانی http://www.iranmode.com/ مراجعه كنند.
** پاسخ‌گویی هیئت انتخاب آثار جشنواره مد و لباس فجر به شركت كنندگان
هیئت انتخاب آثار شركت كننده در جشنواره با حضور در تالار وحدت و گفت و گو با مراجعان و شركت كنندگان، به سوالات آنها در مورد روند انتخاب آثار پاسخ خواهند داد.
بر این اساس علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه (12،13 و14 اسفندماه) از ساعت 17 به محل جشنواره مد و لباس فجر مراجعه كرده و سوالات انتقادات خود را با اعضای هیئت انتخاب آثار مطرح كنند.
فراهنگ **9362**1569
۰ نفر