معاونت فرهنگي وپرورشي آموزش و پرورش سمنان با كمبود 700نيرو مواجه است

دامغان - سمنان - ايرنا - معاون فرهنگي و پرورشي اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان گفت : براساس شيوه نامه هاي ساماندهي وزارت آموزش و پرورش دستكم 700نيروي انساني ديگر بايد به اين حوزه اداره كل اختصاص يابد تا كمبود نيرو برطرف شود.

به گزارش ايرنا، قاسم شريفي روز چهارشنبه در گردهمايي مربيان امور پرورشي و مشاوران مدارس دامغان در مركز آموزشي و رفاهي فرهنگيان اين شهرستان افزود : اكنون 650 مربي پرورشي و تربيتي در استان سمنان فعاليت دارند.
وي از تقويت تشكل هاي دانش آموزي، بسيج ، اتحاديه انجمن هاي دانش آموزي، سازمان دانش آموزي و هلال احمر از را مهم ترين برنامه هاي اين معاونت اداره كل آموزش و پرورش سمنان برشمرد.
معاون فرهنگي و پرورشي اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان به اعزام پنج هزار نفر دانش آموز از اين استان به مناطق عملياتي دفاع مقدس اشاره كرد و گفت : اين تعداد دانش آموزان در قالب 10 كاروان 500 نفره به مناطق عملياتي جنوب كشور اعزام شده اند.
وي خاطرنشان كرد : در صورت تامين منابع اعتباري و همكاري نهادهاي مرتبط اعزام دانش آموزان را به مناطق عملياتي غرب كشور را در تابستان سال آينده در دستور كار داريم.
مدير آموزش و پرورش شهرستان دامغان از وجود 178 معاون و مربي پرورشي در مدارس اين شهرستان خبر داد و افزود : هدف آموزش و پرورش در تربيت انسان ، پرورش همه ابعاد انساني است.
حجت الله رستميان اضافه كرد : آنچه در سند تحول بنيادين بيان شده ، همه ابعاد تربيتي انسان را مورد توجه قرارداده است يعني در آموزش و پرورش انساني را بايد تربيت كنيم كه ضمن تعليم و آموزش مباني علمي ، مباني عبادي و اخلاقي ، هنري و زيبا شناختي ، زيستي ، اقتصادي ، فرهنگي ، سياسي ، اجتماعي را فرا گيرد.
وي گفت : مفاهيم تربيتي به نيكويي در آيات نوراني حضرت حق و كلام معصومين بيان شده است و مابايد آن را با نگاه خلاق به دانش آموزان انتقال دهيم.
امام جمعه دامغان با بيان اين كه امور تربيتي بايد روح دانش آموزان را بپروراند، گفت : امور تربيتي يك كار با ارزشمند و مقدس است.
حجت الاسلام سيدمحمد حسينيان افزود : كار پرورش و تربيت انسان از ديدگاه آيات و روايات تعيين و مشخص شده است وبه اين موضوع مهم در سوره جمعه به آن تاكيد فراوان شد.
وي يادآور شد : معاونان و مربيان پرورشي مدارس بايد قدر خودشان را بدانند چون اين افراد از نقش مهم و اساسي در تربيت و پرورش صحيح نسل جوان و نوجوان برخوردارند.
استان سمنان بيش از 110 هزار دانش آموز دارد.
6026.