به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام حسين دورودي روز يكشنبه در همايش تجليل از فعالان عرصه تربيت اسلامي استان كردستان در سنندج افزود: از سال 82 به مدت 10 سال صاحب نظران درباره تربيت اسلامي و انساني، راهكارهايي را مورد بحث و بررسي قرار دادند كه حاصل آن تدوين سند تحول بنيادين بود.
وي با بيان اينكه در سند تحول بنيادين 131 راهكار پيش بيني شده است گفت: در اين سند 40 بار از لفظ حيات طيبه استفاده شده است و تمام اهداف، ماموريت ها و چشم انداز سند تحول بنيادين آموزش و پرورش براي رسيدن به حيات طيبه است.
معاون امور استان هاي كميته همكاري حوزه هاي علميه و وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: براي عملياتي شدن سند تحول بنيادين، تفاهم نامه همكاري حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش منعقد و كميته همكاري نيز تشكيل شده است.
به گفته وي اين كميته در راستاي تاكيدات مقام معظم رهبري در صدد اجرايي كردن سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است.
حجت الاسلام درودي تاكيد كرد: با بهرهگيري از اين سند و تلاش براي اجرايي كردن آن بايد دانش آموزاني را تربيت كرد كه جهانيان براي تربيت فرزندان خود از آن بهره بگيرند.
در ادامه اين آيين 60 نفر از فعالان عرصه امور تربيتي، معاونين و مربيان پرورشي و مشاوران فعال آموزش و پرورش استان كردستان تجليل شدند.
7348/1904
سنندج- ايرنا- معاون امور استان هاي كميته همكاري حوزه هاي علميه و وزارت آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش ساحت هايي شش گانه طراحي شده است و دانش آموزان بايد بر اساس اين ساحت ها تربيت شوند.