۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۲۱:۳۹
کد خبر: 81992743
T T
۰ نفر

افتتاح پیاده راه كلانشهر رشت تا قبل از نوروز

۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۲۱:۳۹
کد خبر: 81992743
افتتاح پیاده راه كلانشهر رشت تا قبل از نوروز

رشت - ایرنا - رئیس شورای اسلامی كلانشهر رشت از افتتاح پروژه پیاده راه سازی منتهی به خیابان های اصلی رشت تا قبل از نوروز 95 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی رفیعی عصر یكشنبه در یكصد و سی و یكمین جلسه شورای اسلامی كلانشهر رشت گفت: شهرداری رشت بایستی هر چه سریعتر نسبت به آماده سازی این پیاده راه و افتتاح آن تا قبل از نوروز اقدام كند.
وی پروژه پیاده راه سازی منتهی به خیابان های اصلی رشت را از پروژه های قابل توجه كلانشهر رشت عنوان و اظهار كرد: با آماده سازی این پیاده راه، همشهریان، مسافران و گردشگران نوروزی می توانند از آن لذت ببرند.
شهرداری كلانشهر رشت نسبت به پیاده راه سازی در سه محور خیابان امام خمینی از دهنه بازار بزرگ تا میدان شهدای ذهاب، خیابان سعدی از دهنه استاد سرا تا میدان شهدای ذهاب و خیابان شریعتی تا میدان شهرداری اقدام كرده است.

*شهرداری وظیفه ساماندهی دستفروشان را ندارد/ اما در این رابطه بی تفاوت نیست
معاون خدمات شهری شهرداری كلانشهر رشت نیز عصر روز یكشنبه با حضور در صحن شورا در بخش بحث و بررسی لایحه ساماندهی دستفروشان گفت: بر اساس قانون شهرداری ها، شهرداری وظیفه ای تحت عنوان ساماندهی دستفروشان را ندارد، اما در این رابطه بی تفاوت نیست.
علی بهارمست با بیان این كه برخوردهای سلبی و جمع آوری دستفروشان مشكل را مرتفع نمی كند، افزود: شهرداری رشت با روی كارآمدن شورای اسلامی دوره چهارم، تلاش های زیادی در زمینه ساماندهی دستفروشان سطح این كلانشهر انجام داده و همچنان برنامه هایی در این رابطه دارد.
وی اظهار داشت: برای ساماندهی دستفروشان در بخش های مختلف شهر رشت در بافت های بیرونی، بازارچه هایی موقت ایجاد شده كه كاری بسیار مهم و از دستاوردهای شورای چهارم است.
معاون خدمات شهری شهرداری كلانشهر رشت در رابطه با ساماندهی دستفروشان در بافت مركزی شهر رشت با وجود 40 و 50 سال فعالیت بیان كرد: بر اساس برنامه ریزی در بافت مركزی شهر بازارچه و مكانی برای ساماندهی دستفروشان ایجاد می كنیم.
وی تصویب لایحه ساماندهی دستفروشان در صحن شورا را مهم دانست و خاطر نشان كرد: با تصویب این لایحه و در صورت تملك پنج واحد مسكونی، دستفروشان بافت مركزی شهر رشت از جمله خیابان شیك، علم الهدی و بخشی از خیابان امام خمینی ساماندهی می شوند.

* ضرورت توجه به زیرساخت ها در اجرای طرح ها
یك عضو شورای اسلامی كلانشهر رشت در بخش بررسی لایحه طرح تراموای شهر رشت با انتقاد شدید از ضروری نبودن اجرای برخی طرح ها، گفت: ما بایستی برای اجرای هر طرح زیرساخت ها را ایجاد كنیم.
محمود باقری خطیبانی افزود: مشكل شهر ما، بی آر تی، تراموا و پیاده راه فرهنگی نیست، نباید دنبال طرح ها و برنامه های، نشدنی باشیم.
محمود باقری خطیبانی تالاب عینك در رشت را سرمایه ملی دانست و یادآور شد: ما همواره از دو رودخانه گوهر رود گفتیم، بایستی تالاب عینك را نیز مورد توجه قرار دهیم.
در جلسه عصر امروز (یكشنبه) شورای اسلامی كلانشهر رشت، لایحه ساماندهی دستفروشان ، طرح تراموا، تامین هزینه های عوامل اجرایی انتخابات، كمك مالی به باشگاه ورزشی داماش و ....... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
جلسه هفتگی شورای اسلامی كلانشهر رشت عصر یكشنبه هر هفته برگزار می شود.
شورای اسلامی كلانشهر رشت 15 عضو دارد.
7286/6070