به گزارش ايرنا از سازمان تامين اجتماعي، محمدحسن زدا با ضروري دانستن خدمات الكترونيكي سازمان ها تصريح كرد: سازمان تامين اجتماعي در راستاي افزايش كارايي و اثربخشي فعاليت ها، توسعه خدمات غيرحضوري را به جديت در دستور كار قرار داده است.
وي ادامه داد: در زمان حاضر ابلاغ الكترونيكي احكام مطالباتي، رويت سوابق بيمه شدگان، دريافت فيش حقوقي و احكام بازنشستگان و مستمري بگيران، ارسال و پرداخت حق بيمه از سوي كارفرمايان و بيمه شدگان به صورت غيرحضوري ارائه مي شود كه موجب كاهش سه ميليون بار مراجعه در ماه به شعب تامين اجتماعي شده است.
زدا با بيان اينكه بيش از نيمي از جمعيت كشور تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي هستند، خاطر نشان كرد: حذف روش هاي سنتي و ارائه مكانيزه خدمات و فعاليت ها براي پيشبرد اهداف و تقويت پويايي سازمان الزامي است.
وي با اشاره به يك ميليون و 217 هزار كارگاه فعال مشمول تامين اجتماعي در كشور اظهار كرد: بيش از 90 درصد كارفرمايان در سراسر كشور به صورت اينترنتي فهرست حق بيمه را ارسال و پرداخت مي كنند.
معاون فني و در آمد سازمان تامين اجتماعي افزود: پرداخت حق بيمه از طريق اينترنت، دستگاه هاي ATM و POS و تلفن همراه امكان پذير است.
وي، تكريم ارباب رجوع، بهبود در پاسخگويي، تسهيل در فرايندها و كاهش هزينه ها را از مزاياي توسعه خدمات الكترونيكي اين سازمان دانست.
تامين اجتماعي اكنون بيش از 40 ميليون و 200 هزار نفر تحت پوشش دارد.
اجتمام**7268**1776
تهران - ايرنا - معاون فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي گفت: ميزان مراجعات ماهانه بيمه شدگان به اين سازمان ، سه ميليون بار كاهش يافت.