۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۲۲:۰۶
کد خبر: 81997348
T T
۰ نفر
مديرعامل سازمان صنايع كوچك: 380 خوشه صنعتي در كشور شناسايي شد

شهركرد- ايرنا- مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي كشور از شناسايي 380 خوشه صنعتي در كشور خبر داد.

به گزارش ايرنا، خوشه صنعتي تمركز جغرافيايي بنگاه هاي كسب و كار است كه با محصول مشترك، رابطه ميان آن ها تركيبي از همكاري و رقابت است.
«علي يزداني» روز چهارشنبه در شوراي گفت وگوي بخش خصوصي و دولت در شهركرد اظهار داشت: در راستاي حمايت از صنايع كوچك، برنامه جامعي براي توسعه صنعتي كشور و شتاب بخشيدن به تشكيل خوشه هاي صنعتي با هدف همگرايي منابع، توسعه بازار و صادرات محصولات توليدي داريم.
به گفته وي، بيش از 97 هزار طرح صنعتي و توليدي در كشور جواز تاسيس دارند و 87 هزار واحد صنعتي داراي مجوز فعاليت در كشور فعال است.
يزداني افزود: تاكنون 36 هزار و 500 واحد توليدي و صنعتي در شهرك ها و نواحي صنعتي در كشور مستقر شده است.
به گفته وي، هم اينك هفت منطقه ويژه اقتصادي در كشور در اختيار سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي است كه با فراهم كردن زيرساخت ها زمينه را براي ورود سرمايه گذاران داخلي و خارجي مهيا مي كند.
يزداني تصريح كرد: پس از بررسي هاي كارشناسي، سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي اجراي عمليات هاي زيرساختي منطقه ويژه اقتصادي چهارمحال و بختياري را در اختيار مي گيرد.
مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي كشور ادامه داد: منطقه آزاد جاسك نيز به وسعت 2 هزار هكتار در چهارچوب ماموريت هاي مناطق آزاد در اختيار اين سازمان قرار خواهد گرفت.
استاندار چهارمحال و بختياري نيز در اين جلسه گفت: هزينه توليد در استان هاي كمتر توسعه يافته به دليل هزينه هاي حمل و نقل، نبود توسعه زيرساخت ها و بسياري عوامل منتهي به توليد گرانتر از ديگر مناطق است.
قاسم سليماني دشتكي ادامه داد: توليد در استان چهارمحال و بختياري به دليل مشكلات زيرساختي از جمله تامين آب، تامين مواد اوليه و فروش توليدات با مشكلات عديده اي رو به روست.
به گفته وي، با اجراي طرح انتقال آب بن، شهركرد به بروجن بخش عمده تامين آب شهرك هاي صنعتي استان رفع خواهد شد.
استاندار ادامه داد: مشاركت بنياد بركت و بنياد مستضعفان در طرح هاي نيمه تمام صنعتي و توليدي استان و توافق تامين تسهيلات طرح هاي نيمه تمام افق روشني در آينده براي صنعت و توليد در چهارمحال و بختياري است.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان نيز در اين جلسه گفت: به دليل سياست هاي غلط و غير كارشناسي در طول سال هاي گذشته در كشور اكثر واحدهاي توليدي و صنعتي در اين استان تعطيل و يا نيمه تعطيل هستند.
سيد رضا نبوي ادامه داد: اكثر واحدهاي توليدي و صنعتي چهارمحال و بختياري با كمبود نقدينگي و سرمايه در گردش رو به روست.
به گزارش ايرنا، در اين نشست نمايندگاني از فعالان بخش صنعت چهارمحال و بختياري كمبود نقدينگي، كمبود سرمايه در گردش، معوقات بانكي و رقابت با محصولات خارجي قاچاق وارد شده به بازار كشور را از جمله مشكلات بخش صنعت استان بيان كردند.
هم اينك يكهزار و 200 واحد توليدي و صنعتي در چهارمحال و بختياري فعال است.
شبس*7361/2097*1613
۰ نفر