جنگل كاري تفرجگاه عينالي تاثير زيادي در رونق گردشگري دارد

تبريز- ايرنا- معاون عمراني استانداري آذربايجان شرقي با اشاره به توسعه فضاي سبز و كاشت 100 هكتار جنگل كاري در محدوده تفرجگاه عينالي گفت: جنگل كاري علاوه بر طراوت محيط زيست نقش زيادي در رونق صنعت گردشگري دارد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي شهرداري تبريز ، محمدصادق پورمهدي در مراسم كاشت نهال در ارتفاعات عينالي اظهار كرد: در سال هاي اخير اقدامات خوبي براي جنگل كاري و ايجاد امكانات رفاهي در عينالي انجام گرفته كه علاوه بر افزايش سرانه فضاي سبز تبريز موجب زيبايي هرچه بيشتر اين تفرجگاه و رونق صنعت گردشگري مي شود.
وي با اشاره به مشكلات مديريت در استفاده از منابع آبي در توسعه فضاي سبز گفت: در توسعه فضاي سبز بايد با رعايت اصول فني، مهندسي با استفاده از منابع آب موجود و مصرف كمتر آن، فضاي سبز را به بهترين نحو توسعه و نگهداري نمود.
شهردار تبريز نيز در اين مراسم كاشت نهال در طرح 100 هكتار جنگل كاري تفرجگاه عينالي را حركتي بي نظير عنوان كرد و گفت: محدوده طرح از ضلع غربي ايستگاه دوم تله كابين به طرف پارك ائل داغي جنب اتوبان پاسداران ادامه دارد.
صادق نجفي افزود: اجراي طرح جنگل كاري 100 هكتاري گام بزرگي است كه همراه با ساير اقدامات شهرداري تبريز در حوزه فضاي سبز شهر برداشته شد .
وي با اشاره به افزايش50 درصد فضاي سبز در سال جاري نسبت به كل فضاي سبز تبريز در گذشته گفت: علاوه بر جنگل كاري عينالي، كاشت 500 هزار اصله نهال در سطح شهر شروع شده و به زودي 500 هزار اصله نيز كاشته مي شود.
نجفي از آماده سازي 450 هكتار براي كاشت در آرپادره سي خبر داد و افزود: 50 هكتار نيز در شهرك انديشه آماده كاشت است كه حركتي بي نظير در توسعه فضاي سبز و آماده سازي شهر تبريز براي ميزباني سال 2018 مي باشد.
شهردار تبريز از احياي پارك بزرگ تبريز خبر داد و گفت: با حمايت هاي استاندار آذربايجان شرقي و شوراي اسلامي شهر به زودي عمليات اجرايي احياء پارك بزرگ تبريز شروع و 350 هكتار فضاي سبز موجود در داخل اين پارك به 500 هكتار افزايش مي يابد.
ارتفاعات سرخ رنگ عينالي در شمال تبريز از جمله اماكن تفريحي و تفرجگاهي مردم اين كلان شهر از زمان هاي قديم محسوب مي شود كه در يك دهه اخير با اهتمام ويژه مديريت شهري به جنگلي برفراز شهر تبديل شده است.
اين ارتفاعات 1500 متري ميعادگاه علاقه مندان به ورزش كوهنوردي و پياده روي فردي، گروهي و خانواداگي در روزهاي تعطيل به ويژه تعطيل آخر هفته است.
شهرداري تبريز در سال هاي اخير امكانات رفاهي خوبي براي رفاه و راحتي شهروندان در مسيرهاي منتهي به اين ارتفاعات ايجاد كرده است كه احداث تله كابين، رستوران و فضاي سبز از جمله آنهاست.
6132/518