۲۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82000806
T T
۰ نفر

اجتماع عظیم عزادارن فاطمی و تشییع شهدا در مشهد

۲۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82000806
اجتماع عظیم عزادارن فاطمی و تشییع شهدا در مشهد

مشهد- ایرنا- اجتماع عظیم عزاداران فاطمی همزمان با سوم جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) روز یكشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و دهها هزار زائر و مجاور در این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بطور همزمان با این اجتماع بزرگ تشییع پیكر پاك 11 شهید دفاع مقدس نیز از محل میدان شهدای مشهد به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد.
زائران و مجاوران سوگوار فاطمی در این مراسم پیكر مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس را بر دستان خود تا حرم مطهر امام رضا(ع) تشییع كردند.
همچنین حاضران در این اجتماع عظیم در طول مسیر با نوای حزن انگیز نوحه خوانان در عزای حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزندان شهیدش بر سر و سینه زدند. سیل عزادارن در حالی كه با سربندهای 'یا فاطمه' شهدا را بر دوش خود در درون حجله هایی از گلهای سفید و پرچمهای سیاه حمل می كردند شعارهای 'یا زهرا، حسین حسین شعار ما است شهادت افتخار ما است و این گل پرپر از كجا آمده' سر دادند.
در انتهای این مسیر، عزاداران فاطمی همراه با پیكر پاك شهدا در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) گرد آمدند تا پس از نوحه خوانی و سوگواری مخاطب مقتل خوانی آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد باشند.
پیكر پاك شهیدان 'فرج الله زمانیان، ابوالقاسم بهشتی، علیجان یوسفی، ابراهیم رسولی، قاسم زمانی، جواد شریفی تربتی، مرتضی پیله جان و اكبر روشندل' در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد به خاك سپرده می شود و پیكر پاك سه شهید دیگر پس از تشییع در مشهد به تهران بازمی گردد.
این عزیزان خونین كفن در عملیات خیبر اسفند سال 62 و عملیات بدر اسفند 63 به فیض عظمای شهادت نائل آمده اند كه هویت آنان از طریق آزمایش ژنتیك شناسایی و پیكر پاكشان پس از چند دهه تفحص شد و به آغوش خانواده هایشان بازگشت.
1906/1858
۰ نفر