۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۵۷
کد خبر: 82002004
T T
۰ نفر
سرمربي تيم ملي وزنه برداري: شدت تمرينات بعد از قهرماني آسيا افزايش مي يابد

تهران - ايرنا - سرمربي تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان ايران، گفت: شدت تمرينات تيم ملي وزنه برداري بعد از رقابت هاي قهرماني سال 2016 آسيا در ازبكستان (ارديبهشت 95) افزايش مي يابد.

به گزارش ايرنا، حسين توكلي امروز (دوشنبه) در نشست خبري خود در فدراسيون وزنه برداري افزود: وزنه برداري پنج سهميه المپيك كسب كرده و براي حضور قدرتمند در ريو، ملي پوشان را بايد به بالاترين سطح برسانيم و به همين دليل بعد از قهرماني آسيا و به دليل آنكه به بازي هاي المپيك نزديك مي شويم، شدت تمرينات افزايش خواهد يافت.
وي با اشاره به آمادگي خوب كيانوش رستمي و سهراب مرادي، گفت: تعدادي از ملي پوشان نيز به شرايط آمادگي كامل نرسيده اند و كادر فني تيم ملي ظرفيت و علم مورد نظر را دارد تا ملي پوشان را به كيفيت لازم برساند و بعد از آن و در زمان مسابقات المپيك، نتايج بستگي به اراده و انگيزه ملي پوشان خواهد داشت.
دارنده مدال طلاي المپيك 2000 سيدني در خصوص آنكه آيا كيانوش رستمي و سهراب مرادي براي المپيك انتخاب شده اند؟ گفت: تركيب تيم اعزامي به بازي هاي المپيك بعد از برگزاري رقابت هاي قهرماني آسيا در ازبكستان (ارديبهشت 95) و جام فجر (خرداد 95) مشخص مي شود.
توكلي بيان داشت: وزنه برداري رشته غيرقابل پيش بيني است و هر لحظه امكان آسيب ديدگي ملي پوشان وجود دارد؛ همانطور كه اين اتفاق در آستانه رقابت هاي قهرماني جهان براي بهداد سليمي و سعيد محمدپور رخ داد و اميدواريم ديگر اين بدشانسي گريبانگير تيم ملي نشود.
وي در خصوص همكاري با ايوان گارچف كه به عنوان مشاور در فدراسيون وزنه برداري حضور يافته است؟ گفت: آنچه كه مسلم است تيم ملي براي موفقيت در المپيك بايد از همه داشته ها و ظرفيت ها و از جمله اين مشاور بلغاري استفاده كند و من به عنوان سرمربي اين حق را دارم كه برنامه هاي خود را آنطور كه صلاح مي دانم انجام و در كنار آن از كمك هاي اين مربي كمك بگيرم.

** انوشيرواني: فدراسيون حمايت خوبي از پشتوانه ها دارد
سرمربي تيم وزنه برداري جوانان ايران نيز در اين نشست با اشاره به حمايت فدراسيون از برنامه هاي پشتوانه سازي گفت: متاسفانه در گذشته برنامه هاي پشتوانه سازي به آن شكلي كه انتظار داشتيم، انجام نمي شد.
سجاد انوشيرواني بيان داشت: از چهار ماه گذشته با شناسايي همه ظرفيت هاي وزنه برداري در سراسر كشور، اردوي تيم جوانان آغاز شده است تا خود را براي مسابقات جهاني گرجستان (خرداد 95) آماده كنيم.
وي با اشاره به تغييرات محسوس در بدنه تيم ملي بزرگسالان يادآور شد: به طور قطع وزنه برداراني كه در تيم جوانان حضور دارند، آينده تيم بزرگسالان را در سال هاي آينده خواهند ساخت.
وي در خصوص مشاور بلغاري فدراسيون نيز گفت: تعامل خوبي تاكنون با اين مربي داشتيم و نقاط ضعف و قوت ملي پوشان را برايمان تشريح كرده است.

*برخواه: به دنبال حضوري قدرتمند در مسابقات جهاني هستيم
سرمربي تيم وزنه برداري نوجوانان نيز گفت: هدف از تشكيل اردوي تيم نوجوانان هدفگذاري براي تيم ملي در سال هاي آينده است، كاري كه در چند سال گذشته كمتر به آن توجه شده بود.
محمدحسين برخواه خاطر نشان كرد: هدف از تشكيل تيم نوجوانان، پشتوانه سازي و شناسايي استعدادهاي ناب وزنه برداري و سرمايه گذاري برروي آنان است تا در مسيري قرار گيرند كه در آينده بتوانند در تيم هاي ملي جوانان و بزرگسالان موثر واقع شوند.
وي ادامه داد: در سال 2016 رقابت هاي قهرماني آسيا (آبان ماه) و جهان (مهرماه) را در پيش داريم و به طور قطع به دنبال كسب بهترين نتيجه در اين مسابقات هستيم.
برخواه ادامه داد: تيم نوجوانان ايران در سال 2015 متاسفانه در رقابت هاي قهرماني آسيا و جهان شركت نكرد و اين امر لطمات زيادي را به وزنه برداري پايه وارد ساخت.
سرمربي تيم نوجوانان وزنه برداري ايران ادامه داد: با حمايتي كه فدراسيون از ورزش پايه دارد، برنامه ريزي لازم براي حضور تيم نوجوانان در رقابت هاي بين المللي سال 2017 و المپيك نوجوانان در سال 2018 انجام شده است.
ورزشي**1067**1379
۰ نفر