جمع آوري معتادان متجاهر براي ايام نوروز شدت مي گيرد

قزوين-ايرنا- دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان قزوين از تشديد طرح جمع آوري معتادان متجاهر و كارتن خواب در ايام نوروز خبر داد.

به گزارش ايرنا، مختار كرمي روز سه شنبه در هشتمين نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان قزوين گفت: در راستاي اين طرح، جمع آوري و نگهداري معتادان متجاهر و كارتن خواب از 27 اسفند ماه جاري تا 17 فروردين به مدت بيست روز شدت مي گيرد تا شاهد افزايش آسايش شهروندان و امنيت شهرها و روستاها در اين ايام باشيم.
وي اظهاركرد: با توجه به فعاليت مراكز درمان و بازپروري معتادين در قزوين و ساير شهرستان ها مي توان 500 معتاد متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر را در اين مدت جمع آوري و راهي كمپ هاي پيش بيني شده كرد.
اين مسئول از جديت دستگاه قضايي و نيروي انتظامي در خصوص جمع آوري معتادان متجاهر و خرده فروشان در راستاي اجراي طرح ياد شده خبر داد و گفت: اجراي اين طرح مي تواند به كاهش سرقت و جرائم عمومي در ايام نوروز كمك زيادي كند.
كرمي يادآور شد: در ايام نوروز سال گذشته در راستاي اجراي اين طرح 430 معتاد متجاهر و كارتن خواب جمع آوري و به مراكز بازپروري و نگهداري معتادين فرستاده شدند.
وي همچنين گفت: قزوين سال گذشته جزو هشت استان كشور بود كه به شكل مطلوب و مورد انتظار توانست طرح جمع آوري معتادين متجاهر در ايام نوروز را اجرا كند.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان قزوين در ادامه از شهرداري ها خواست تا در اجراي طرح ياد شده به اين ستاد كمك كنند و همراهي لازم را به عمل بياورند.
كرمي اضافه كرد: هم اكنون 122 معتاد متجاهر و كارتن خواب در كمپ ها و مراكز بازپروري حضور دارند كه از اين 111 نفر مرد و 11 نفر نيز زن هستند.
وي در ادامه به تشكيل كميته اشتغال شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اشاره كرد و گفت: در اين كميته سهم اشتغال معتادان پس از دوره بازپروي و احياء مشخص شده است و به اين ترتيب دستگاه هايي چون دانشگاه علوم پزشكي، بهزيستي، شهرداري قزوين و اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين رابطه متعهد شده اند.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان قزوين همچنين از هماهنگي با اداره آموزش فني و حرفه اي براي آموزش مهارت به معتادان متجاهر پس از بهبودي و سپري شدن دوره هاي درماني آنها در راستاي ايجاد شغل براي اين افراد خبر داد و گفت: اشتغال اين افراد پس از بهبودي تا حد زيادي مي تواند آنها را از بازگشت به مسير اعتياد دور كند.
سرهنگ سلمان اميري، جانشين فرماندهي انتظامي استان قزوين نيز در اين نشست به تشريح عملكرد ناجا در خصوص جمع آوري معتادان متجاهر و كارتن خواب اشاره كرد و گفت: جمع آوري اين افراد در سال جاري در سه مرحله به انجام رسيده است كه در مرحله اول از 5 دي تا 5 بهمن انجام و منجر به جمع آوري 106 معتاد شد و در نهايت با غربالگري آنها براي شناسايي افراد متجاهر، 60 معتاد مردو 10 معتاد زن به مراكز بازپروري فرستاده شدند.
وي اظهار كرد: مرحله دوم اجراي اين طرح نيز از 5 بهمن تا 5 اسفند اجرا شد و طي آن شاهد جمع آوري 172 نفر معتاد بوديم كه از اين تعداد 45 معتاد مرد و 4 معتاد زن متجاهر و كارتن خواب شناسايي و روانه مراكز بازپروري شدند.
اين مسئول انتظامي گفت: مرحله سوم اين طرح نيز از 5 اسفند ماه به بعد آغاز و در حال اجرا است و در رابطه با آن تاكنون شاهد جمع آوري 6 معتاد متجاهر مرد و دو معتاد متجاهر زن بوده ايم.
سرهنگ اميري، دستگيري معتادان را از فعاليت هاي روزمره پليس برشمرد و اظهار داشت: پس از بازداشت اين افراد، معتادين متجاهر و كارتن خواب شناسايي و به مراكز بازپروري فرستاده مي شوند.
3013/ 6128