۲۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۰۳
کد خبر: 82005961
T T
۰ نفر
كمبود اعتبار علت اصلي كندي روند ساخت فرودگاه گناباد

گناباد- ايرنا- رئيس فرودگاه گناباد گفت: كمبود اعتبار موجب كندي روند ساخت اين فرودگاه شده لذا توجه بيشتر مسئولان استاني و كشوري نسبت به رفع اين معضل ضروري است.

عباس اسدي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: امسال هيچ اعتباري به فرودگاه گناباد اختصاص نيافت و آخرين اعتبار تخصيصي مربوط به سال 1393 به ميزان 26 ميليارد ريال بود.
وي ادامه داد: از ابتداي كار ساخت فرودگاه گناباد در سال 1383 تاكنون در مجموع 300 ميليارد ريال اعتبار براي اين امر تخصيص يافت و براي تكميل آن حداقل 500 ميليارد ريال ديگر مورد نياز است.
رئيس فرودگاه گناباد گفت: بر اساس برآورد قبلي قرار بود مراحل ساخت فرودگاه گناباد نيمه نخست سال 1396 به اتمام برسد ولي با روند تخصيص فعلي اين امر محقق نمي شود لذا دو سال ديرتر از موعد مقرر مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي افزود: مراحل اجرايي ساخت فرودگاه گناباد از سال 1372 آغاز شد و تا سال 1383 تنها باند خاكي آن اجرا شده بود و از اين سال تا ابتداي امسال كار بتن ريزي و اجراي پهناي باند فرودگاه به اتمام رسيد.
اسدي ادامه داد: از اين سال كارهاي عمراني ساخت باند به عرض 45 و طول دو هزار و 700 مترمربع شروع و در سال 1393 به بهره برداري رسيد.
وي گفت: مرحله دوم ساخت فرودگاه شامل پايانه آن تير 1394 از طريق مناقصه به پيمانكار واگذار شد و از شهريور گودبرداري، بتن ريزي و فوندانسيون سالن آغاز و انجام شد.
رئيس فرودگاه گناباد افزود: توافقنامه با شركت پيمانكار براي جوشكاري اسكلت فلزي پايانه منعقد و از ابتداي سال آينده احداث آن آغاز مي شود.
وي ادامه داد: همچنين مرحله سوم ساخت فرودگاه گناباد شامل تجهيز و اجراي بقيه بناهاي آن نظير ساختمانهاي نيروي انتظامي، سوخت رساني و سپاه و همچنين محوطه سازي از سال آينده آغاز مي شود.
اسدي گفت: ساخت اين پروژه در 11 سال گذشته تنها 10 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
وي با اشاره به موقعيت گناباد، ساخت فرودگاه را از طرحهاي بسيار مهم در جهت توسعه منطقه اي ذكر كرد و خواستار توجه بيشتر مسئولان مربوطه نسبت به پيگيري تخصيص اعتبار آن شد.
رئيس فرودگاه گناباد افزود: با روند فعلي اختصاص اعتبار نمي توان اميدي به شتاب در روند احداث فرودگاه گناباد داشت.
مسئول امور عمراني فرمانداري گناباد هم در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: هزينه ساخت فرودگاه گناباد از محل اعتبارهاي ماده 180 و اعتبارهاي ملي شركت توسعه فرودگاههاي كشور اختصاص مي يابد.
ابوالفضل شاكري افزود: آخرين اعتبار از محل ماده 180 در سال 1393 به فرودگاه گناباد اختصاص يافت و امسال هيچگونه اعتباري بدين منظور تخصيص نيافت.
وي ادامه داد: فرمانداري از طريق مسئولان ذيربط اين مساله را پيگيري مي كند.
هم اكنون خراسان رضوي داراي دو فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد و سبزوار است. فرودگاههاي شهيد مدرس كاشمر و گناباد نيز در اين استان در حال ساخت هستند.
فرودگاه گناباد براي انتقال مسافر و فرودگاه شهيد مدرس با اولويت آموزشي ساخته مي شوند.
فرودگاه گناباد پس از تكميل و بهره برداري، بعد از فرودگاههاي مشهد و سبزوار سومين فرودگاه براي انتقال مسافر در استان خراسان رضوي است.
گناباد در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد.
2095/1858