۲۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۸
کد خبر: 82007525
T T
۰ نفر
صنايع دستي كهگيلويه و بويراحمد ابزاري مهم براي معرفي استان است

ياسوج - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد گفت: صنايع دستي اين استان ابزاري مهم و موثر براي معرفي هر چه بيشتر و مطلوبتر استان به مردم ديگر نقاط كشور است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمود باقري روز يكشنبه در آيين گشايش نمايشگاه و بازارچه صنايع دستي، هنرهاي سنتي و سوغات محلي در ورودي شهر ياسوج با حضور جمعي از مسئولان استاني و شهرستاني افزود: بايد از اين ابزار در راستاي تحقق چنين امري استفاده بهينه شود.
وي بيان كرد: به مناسبت نوروز 95 مجموعه ‌اي از صنايع دستي، هنرهاي سنتي و سوغات محلي كهگيلويه و بويراحمد در قالب 70 غرفه صنايع دستي و پنج سياه چادر عشايري به طور همزمان در مراكز شهرستان هاي هشت گانه اين استان داير شده است.
باقري اظهار كرد: علاوه بر صنايع دستي مطرح كهگيلويه و بويراحمد شامل گليم، جاجيم و گبه، سوغات و شيريني ‌هاي بومي و غذاهاي محلي از جمله آش كارده استان نيز در اين غرفه ها در معرض نمايش و فروش گذاشته شده و با آنها از ميهمانان نوروزي پذيرايي مي شود.
وي عنوان كرد: محصولاتي شامل البسه محلي، زيورآلات سنتي، مصنوعات چرمي و دستبافت هاي داري در نمايشگاه و بازارچه صنايع دستي، هنرهاي سنتي و سوغات محلي ياسوج در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
باقري ابراز داشت: نمايشگاه و بازارچه صنايع دستي، هنرهاي سنتي و سوغات محلي ياسوج داراي 25 غرفه است و نمايشگاه ها و بازارچه هاي مراكز ديگر شهرستان هاي كهگيلويه و بويراحمد نيز بين 10 تا 15 غرفه دارند.
وي افزود: اين نمايشگاه و بازارچه در ميدان جهاد ياسوج و به نمايندگي از هشت نمايشگاه و بازارچه صنايع دستي، هنرهاي سنتي و سوغات محلي كهگيلويه و بويراحمد به همت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان داير شده و تا 15 فروردين 95 نيز آماده بازديد علاقه مندان است.
باقري گفت: در كنار اين نمايشگاه و بازارچه اكيپ هاي جمعيت هلال احمر و خيمه نماز براي ارائه خدمات لازم به گردشگران نوروزي كهگيلويه و بويراحمد مستقر است.
كهگيلويه و بويراحمد داراي حدود دو هزار و 600 اثر تاريخي است كه از اين تعداد بيش از 700 مورد در فهرست آثار ملي ثبت شده اند.
7535/1662