۳ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۵۷
کد خبر: 82009474
T T
۰ نفر
ساخت بيمارستان 220 تختخوابي بندرعباس به دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان واگذار شد

بندرعباس- ايرنا- رئيس دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان گفت: با تلاش دكتر هاشمي وزير بهداشت و درجهت استقرار كامل برنامه تحول نظام سلامت، پروژه ساخت بيمارستان 220 تختخوابي بندرعباس، واقع در پرديس اين دانشگاه به اين نهاد واگذار شد.

دكتر محمد شكاري سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين استان با كمبود يك هزار تخت بيمارستاني مواجه است و از همين رو سرعت در اجراي طرح بيمارستان220 تختخوابي بندرعباس با توجه به نياز استان از اهميت ويژه اي برخوردار است.
وي با بيان اينكه فقط در شهر بندرعباس با كمبود 400 تخت بيمارستاني مواجه هستيم، تصريح كرد : با توجه به نياز هرمزگان به اين بيمارستان، دانشگاه علوم پزشكي در تلاش است كه از منابع مختلف اعتبار مورد نياز جهت تكميل و اتمام اين پرژه را تامين نمايد.
پيش از اين سازمان مسكن و شهرسازي مجري اجراي عمليات احداث بيمارستان 220 تخت خوابي بندرعباس و وزارت بهداشت و درمان عهده دار تامين تجهيزات پزشكي و نيروي انساني اين بيمارستان بود.
اين سازمان عمليات ساخت اين پروژه با زيربناي 24هزار و 300 متر مربع را ازسال 1389 آغاز كرده است.
كندي اجراي اين طرح همواره مورد انتقاد دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان بوده و مديريت اين دانشگاه به دفعات به نياز بالاي هرمزگان به اين بيمارستان و تسريع در انجام آن تاكيد كرده است.
با توجه به تصميم گيري هاي انجام شده ساخت اين پروژه به دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان واگذار شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي ديماه پارسال در بازديد از اين طرح در بندرعباس گفت: اتمام بيمارستان 220 تختخوابي بندرعباس به860 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.
محمد جعفر عليزاده اظهار داشت: اين اعتبار براساس برنامه ريزي هاي انجام شده در مدت دو تا سه سال تزريق خواهد شد.
وي تصريح كرد: امسال براي اين طرح 50 ميليارد ريال در لايحه بودجه و 100ميليارد ريال نيز از محل ماده 180 اختصاص داده شده است.
عليزاده تصريح كرد: براي ساخت اين بيمارستان 220تخت در نظر گرفته شده بود كه با برنامه ريزي صورت گرفته به 319 تخت افزايش خواهد يافت.
اميد آن مي رود كه با واگذاري ساخت اين بيمارستان به دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان، سرعت اجراي اين پروژه افزايش يابد و بخشي از كمبودهاي بهداشت و درمان اين استان برطرف گردد.
7198/ 6048