۴ فروردین ۱۳۹۵، ۵:۵۴
کد خبر: 82010171
T T
۰ نفر
سرنوشت ام.اچ 370 در آفریقا رقم می خورد؟/ كشف قطعه ای دیگر

كوالالامپور – ایرنا – قطعه ای دیگر از یك هواپیمای بوئینگ 777 در آفریقای جنوبی كشف شد و احتمال می رود مربوط به پرواز ام.اچ 370 مالزی باشد كه بیش از دو سال پیش با 239 سرنشین از جمله دو ایرانی به طور مرموزی ناپدید شد.

به گزارش ایرنا، این قطعه بوئینگ 777 كه 17 اسفند سال 1392 پس از پرواز از فرودگاه بین المللی كوالالامپور در مسیر پكن با 239 سرنشین ناپدید شد روز گذشته در سواحل جنوبی آفریقای جنوبی در نزدیكی شهر 'موسلبای' كشف شد.
'لیو تیونگ لای' وزیر حمل و نقل مالزی در بیانیه ای اعلام كرد ممكن است كه این قطعه بخشی از یك موتور هواپیما باشد.
براساس گزارش روز چهارشنبه رسانه های مالزی، وی اعلام كرد برای مشخص شدن تعلق این قطعه به پرواز ام.اچ 370 بررسی و تجزیه و تحلیل بیشتر مورد نیاز است.
وزارت حمل و نقل مالزی و بخش حمل و نقل هوایی داخلی این كشور قرار است تیمی را برای بررسی این قطعه پیداشده به آفریقای جنوبی اعزام كنند.
یك نوجوان آفریقای جنوبی نیز حدود 10 روز پیش بخشی از بال یك هواپیمای بوئینگ 777 پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی را كه به طور مرموزی دو سال پیش ناپدید شد، پیدا كرد.
اخیرا قطعه ای از یك بوئینگ نیز در موزامبیك كشف شد و احتمال داده شد مربوط به این پرواز مرموز باشد و این قطعات به استرالیا فرستاده شده تا بررسی بیشتر بر روی آنها انجام شود.
در حالی كه جستجو در اعماق اقیانوس هند در نزدیكی استرالیا برای یافتن اثری از این هواپیما تاكنون به نتیجه نرسیده است، اما دستكم چهار قطعه از هواپیما در سواحل آفریقا پیدا شده كه یك قطعه به این هواپیما تعلق داشته و سه قطعه دیگر در حال بررسی است.
قطعه ای كه تعلق آن به ام.اچ 370 تایید شد مرداد ماه امسال در جزیره دور افتاده 'ریونیون' در نزدیكی ماداگاسكار در قاره آفریقا پیدا شد و قطعه ای از بال هواپیما بود. این قطعه هواپیما و اشیاء دیگر در سه هزار و 700 كیلومتری غرب منطقه جستجوی اولیه در سواحل جنوب غرب استرالیا كشف شده است.
تیم های بین المللی جستجو به رهبری استرالیا بر اساس مستنداتی تاكید دارند سرنوشت این پرواز در آب های جنوبی اقیانوس هند و در نزدیكی استرالیا به پایان رسیده و همه تلاش خود را در آب های این منطقه متمركز كردند و با زیرورو كردن اعماق اقیانوس اثری از بوئینگ 777 در این منطقه بدست نیاوردند.
آساق**1611