28 درصد خودروهاي عبوري در ايام نوروز داراي تخلفات رانندگي هستند

مهاباد- ايرنا- مديركل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان غربي گفت: بر اساس آمارهاي موجود از ابتداي آغاز اجراي طرح نوروزي تاكنون 28 درصد از خودروهايي كه در جاده هاي اين استان تردد داشته اند، داراي تخلفات رانندگي بوده اند.

عبدالحسين علي اكبري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در مهاباد افزود: اين تخلفات اغلب شامل سبقت غيرمجاز، عدم رعايت فاصله طولي و سرعت غيرمجاز بوده و آمار بالائي است.
وي اضافه كرد: از ابتداي آغاز اجراي طرح نوروزي (25 اسفندماه ) تاكنون يك ميليون و 928 هزار تردد در محورهاي اين استان در مركز مديريت راه هاي آذربايجان غربي به ثبت رسيده است كه 90 درصد آنها را وسايل نقليه سبك تشكيل مي دهد.
علي اكبري گفت: اين تعداد تردد با استفاده از 62 دستگاه تردد شمار در سطح محورهاي مختلف اين استان به ثبت رسيده است كه شمار اين تردد شمارهاي نيز در مقايسه با پارسال 20 دستگاه افزايش يافته است.
وي افزود: محور اروميه - سلماس با 111 هزار تردد ثبت شده پرتردد ترين محور در آذربايجان غربي به شمار مي رود.
علي اكبري اضافه كرد: پس از آن محورهاي اروميه - مهاباد با 84 هزار تردد و محمديار - نقده نيز با 63 هزار تردد ثبت شده به ترتيب داراي بيشترين ترددها در سطح استان در اين مدت بوده است.
وي گفت: امسال به علت وضعيت نامناسب جوي ميزان ترددها در محور اروميه - سلماس و اروميه - مهاباد به ترتيب با 9 و 6 درصد كاهش نسبت به سال گذشته همراه است.
علي اكبري متوسط سرعت وسايل نقليه عبوري از جاده هاي آذربايجان غربي را 75 كيلومتر بر ساعت عنوان كرد.
آذربايجان غربي داراي بيش از 12 هزار كيلومتر راه روستايي، جاده فرعي، جاده اصلي و بزرگراه است.
سالانه صدها هزار نفر آذربايجان غربي را به عنوان مقصد گردشگري نوروزي خود انتخاب مي كنند و پيش بيني مسئولان از نوروز امسال نيز ورود حدود دو ميليون و 200 هزار نفر گردشگر به استان است.
6185/1905