۴ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۳۹
کد خبر: 82010850
T T
۰ نفر

موزه مردم شناسي و آب در سرعين ايجاد مي شود

۴ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۳۹
کد خبر: 82010850
موزه مردم شناسي و آب در سرعين ايجاد مي شود

اردبيل - ايرنا - رييس اداره ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري سرعين از ايجاد موزه مردم شناسي و آب در اين شهر توريستي خبر داد.

صادق حسيني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: توجه به روستاهاي سرعين و ايجاد موزه مردم شناسي و آب در جذب و ماندگاري گردشگران موثر خواهد بود.
او همچنين با اشاره به روستاهاي هدف گردشگري سرعين گفت: روستاي آلوارس كه بزرگترين پيست اسكي ايران را در خود جاي داده يكي از مناطق ويژه استان اردبيل است كه در تابستان و زمستان گردشگران خاص خود را دارد.
او از جمله آثار ملي ثبت شده سرعين را تپه آناهيتا ، تپه مسجد يري ، غارهاي كنزق ، تپه آتشگاه و ناصر دانست و افزود: مطالعات علمي در زمينه تاريخچه اين آثار بايد بيان شود.
مسوول اداره ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري سرعين گفت: در صورت بازسازي غارهاي كنزق و ايجاد زير ساخت‌ هاي گردشگري روستاي كنزق شاهد رونق گردشگري و افزايش مدت ماندگاري گردشگران در شهرستان سرعين خواهيم بود.
حسيني گفت: امسال از برنامه هاي فني و حرفه اي در زمينه هتلداري و گردشگري براي آموزش مهارت هاي مختلف در زمينه توريسم و ميهمانداري استفاده مي شود.
حسيني همچنين بر لزوم آموزش كاركنان مراكز و تاسيسات گردشگري و تمام اصناف در محيط كسب و كار با همكاري اين اداره و اداره آموزش فني و حرفه اي تاكيد كرد و افزود: راه اندازي دفتر خدمات مسافرتي در سرعين و تهيه بسته هاي گردشگري به ويژه در ايام برگزاري جشنواره زمستانه و نوروز سال 95 پيگيري مي شود.
او در زمينه برگزاري همايش ملي گردشگري در سرعين اظهار كرد: برگزاري اين رويدادها مي‌تواند ابعاد مختلفي از ظرفيت‌ هاي گردشگري سرعين را براي علاقمندان بازگو كند.
شهر توريستي سرعين با آب و هواي مفرح ، دهها دهنه آبگرم معدني و پيست اسكي آلوارس يكي از مناطق گردشگر پذير كشور است كه در 27 كيلومتري غرب اردبيل قرار دارد.
7116/6018