۶ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82012126
T T
۰ نفر
ناظر عالی ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر كشور از خراسان شمالی بازدیدكرد

بجنورد - ایرنا - ناظر عالی ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر كشور روز جمعه با سفر خراسان شمالی از دبیرخانه ستاد اجرائی خدمات سفر این استان و برنامه ها و فعالیت های آن در بجنورد و محور ترانزیتی شمالی به شمال شرقی كشور بازدید كرد.

به گزارش ایرنا ، شعبانی مشاور محترم معاونت گردشگری و ناظر عالی ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر كشور در این بازدید اظهار امیدواری كرد: با وجود مجموعه شرایط و دستاورد های ملی و دیپلماسی سال 94؛ سالی خوب و پر بار و شكوفا پیش رو داشته باشیم.
به گفته وی ، منظور از این سفر بحث نظارت و بازرسی نیست، غرض حضور و عرض خداقوت و ابلاغ پیام تقدیر و تشكر اعضای ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر كشور و معاون محترم گردشگری از اعضای ستاد و حفظ ارتباط بین استان ها و مركز است.
وی خاطر نشان كرد: برای بسیج عزم و اراده جمعی در توسعه گردشگری و تحقق شعار گردشگری امسال « جهانگردی را در نوروز 95 از ایرانگردی آغاز كنیم » انتخاب شد كه دیدم شما هم در استان در اقلام تبلیغاتی در سطح شهرها و مراكز گردشگری از این شعار استفاده كردید و شناخت واقعیت خودمون و داشته هایمان را به نمایش گذاشته اید.
به گفته وی، غرض مشاهده از نزدیك نمونه كارها وابتكار و خلاقیت استان های مختلف در رقابت مدبرانه با هم ، برنامه های مختلف متناسب با شرایط منطقه و توانمندی های خودشان ، است و با توجه به ویژگی های متفاوت شاید قابل قیاس نباشه منتها این تفكر و تدبیر مدیران استانی و مجموعه ستاد در جهت بهتر معرفی كردن و ایجاد فضایی مفرح و شاد كه ماندگاری هرچه بیشتر مسافران را بدنبال داشته باشد قابل تقدیر است.
ناظر عالی ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر كشور خاطرنشان كرد: فرهنگی كه ایجاد شده همه دستگاه ها این موعد نوروز و سایر ایام پیك سفرمانند تابستان همه را پذیرفته اند و همه امكاناتشان را سازمان می دهند كه در خدمت مردم باشند و با همت همه از جمله راهداری، پلیس، امداد و... یك اطمینان و آرامشی در مردم شكل گرفته و این تكریم شایسته ای كه از طرف دولت و مجموعه دستگاه های اجرائی برای مردم و هموطنان عزیز به صورت عینی و ملموس انجام شده كه هم ایجاد اطمینان و آرامش و هم بها دادن و ارج گذاشتن به مردم و خدمات در خدمت مردم است
وی تاكید كرد: در استان هایی مثل استان خراسان شمالی كه برغم پتانسیل های فراوان اكوتوریستی و فرهنگی طی سالیان در سایه خراسان بزرگ بودن، در حاشیه ماند و نیازمند كوشش و تلاش مضاعفی است.
به گفته وی در دوره جدید ما شاهد حضور فعالانه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان در نمایشگاه های تهران و در سطح كشور هستیم ، این هماهنگی خوب و زیبا و دیدنی و شنیدنی را عملا دارید و همین كه ماندگاری مسافران افزایش پیدا می كند و چه ایمنی سفر و كاهش تلفات و حوادث جاده ای جای خوشحالیست مخصوصا كه خراسان شمالی تاكنون بیشترمعبر بوده و محل گذار زائران و مسافران خراسان رضوی و شمال و.... و این نگرشی كه معبر به مقصد تبدیل بشود و مخصوصا مقصد گردشگری ، دستاوردهای خوبی داشته و تشكر می كنیم و انشاء ا... بتوانیم زحمات مسئولان را در حد توان فكری و قلمی و یاری زبان؛به ستاد مركزی منتقل كنیم.
در این بازدید كه ابتدا از دبیرخانه ستاد مستقر در معاونت گردشگری و سرمایه گذاری اداره كل و بخش های اداری مربوط صورت پذیرفت ، در نشستی صمیمانه با مسئولان و نمایندگان كمیته های 10 گانه ستاد اجرائی خدمات سفر استان و اعضاء دبیرخانه ستاد، سویدانلوئی مدیركل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر استان، گزارشی از هماهنگی ها و جلسات و اقدامات ستاد اجرائی استان ارائه داد.
مدیركل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان و دبیر ستاد و شعبانی بازرس عالی ستاد مركزی از نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و آثار هنری و محل برگزاری جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی واقع در مجتمع اقامتی، تجاری و توریستی هماگ ، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در منطقه نمونه گردشگری باباامان و در پایان از مجموعه تاریخی- فرهنگی مفخم بجنورد و موزه های آن بازدید بعمل آوردند.
1744