۷ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۴۲
کد خبر: 82013062
T T
۰ نفر
كتابخانه تخصصي جنگ حوزه هنري آغاز بكار كرد

تهران- ايرنا- كتابخانه تخصصي جنگ حوزه هنري گنجينه‌اي با 35‌ هزار منبع تخصصي شروع به فعاليت كرد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا از حوزه هنري ، كتابخانه تخصصي جنگ حوزه هنري در حال حاضر با داشتن حدود يك‌هزار جلد كتاب غيرفارسي، 17 هزار جلد كتاب فارسي، 300 عنوان پايان‌نامه، 14 هزار نشريه و ويژه‌نامه تخصصي، در مجموع با حدود 35 هزار منبع تخصصي، فعال است و يك‌هزار و 285 نفر عضو ثابت دارد.
اين كتابخانه در عمر 15ساله خود، بيش از 63 هزار عنوان كتاب به امانت داده است.
كتابخانه تخصصي جنگ حوزه هنري از گنجينه‌هاي تخصصي و پژوهشي حوزه دفاع مقدس است كه اهتمام جدي به امر كتابداري ملي دارد و با شماره شابكاي IR-400880035 (شماره استاندارد بين‌المللي كتابخانه‌ها) در كتابخانه ملي ثبت شده است.
اين كتابخانه به عنوان گنجينه‌اي مرجع و تخصصي، طرح‌ها و برنامه‌هاي متعددي را در دستور كار خود قرار داده كه تشكيل آرشيوي نسبتا جامع از كتاب‌ها و نشريات موضوع «جنگ ايران و عراق/ دفاع مقدس»، نگارش رده‌ بندي بومي براي مجموعه‌سازي كتاب‌ها با محوريت تاريخ و فرهنگ ايران، طراحي الگويي كاربردي از يك كتابخانه تخصصي و بومي و انتشار انواع آثار مرجع و راهنما در حوزه‌هاي مختلف موضوعي دفاع مقدس از آن جمله هستند.
همچنين كتابخانه تخصصي جنگ حوزه هنري به دليل ورود مطالعاتي كه به حوزه كتابخانه ‌داري و نشر داشته، تلاش كرده است كتابخانه را در مسير پاسخگويي به برخي شبهات و سؤالات نظير «مطالعه درباره لزوم تبيين مشخصات كتاب استاندارد در حوزه‌هاي سياست‌گذاري و نظارتي» قرار دهد.
بر اساس اين گزارش، انتشار كتاب «هشت يادداشت پيرامون كتاب و كتابداري جنگ» و مجموعه «آورد دانش‌رساني» و نشر مقالات و مطالب گوناگون در نشريات مختلف از جمله فعاليت‌هايي بوده كه در همين راستا صورت گرفته است.
براي آن‌كه از اعضاي كتابخانه تخصصي جنگ حوزه هنري حوزه هنري به شمار آييد، لازم است با يك قطعه عكس و هزينه عضويت به نشاني تهران، تقاطع خيابان سميه و حافظ، حوزه هنري انقلاب اسلامي، طبقه سوم مراجعه كنيد.
اين كتابخانه از هفته دوم نوروز 1395 به روي علاقه‌مندان گشوده است و پژوهشگران مي‌توانند به آن مراجعه كنند.
فراهنگ**188**1569
۰ نفر