۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲
کد خبر: 82013507
T T
۰ نفر

ثبت سه میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان

۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲
کد خبر: 82013507
ثبت سه میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - رئیس كمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر هرمزگان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاكنون سه میلیون سفر دریایی در استان ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، ابراهیم ایدنی روز یكشنبه در حاشیه بازدید از بندرهای مسافری غرب هرمزگان افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی سفرهای دریایی تاكنون (25 اسفند 94 تا هفتم فروردین 95)، هیچ گونه سانحه دریایی مربوط به شناورهای مسافری در استان گزارش نشده است.
وی تاكید كرد: در این مدت جابه جایی سه میلیون نفر سفر دریایی و 318 هزار دستگاه خودرو و همچنین بهره مندی 500 هزار نفر گردشگر از گشت های تفریحی دریایی در آب های ساحلی استان انجام شده است.
ایدنی بیان داشت: در این مدت جا به جایی دو میلیون و 971 هزار و 709 نفر سفر از طریق بنادر مسافری در هرمزگان به مقصد جزایر خلیج فارس و برعكس به ثبت رسید.
مدیر كل بنادر و دریانوردی هرمزگان جزایر كیش، قشم و هرمز را مقصد مسافران دریایی در خلیج فارس اعلام كرد و افزود: بیشترین حجم جا به جایی مسافر، به روز ششم فروردین ماه اختصاص دارد كه 526 هزار نفر سفر در یك روز به انجام رسید.
ایدنی خاطرنشان كرد: در مدت یاد شده 318هزار و 440 دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ كرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و كیش و برعكس جا به جا شد كه بیشترین حجم جابه جایی خودرو مربوط به روز پنجم فروردین با رقمی افزون بر 51 هزار دستگاه بوده است.
وی به برخورداری هرمزگان از سه واحد پروازی اشاره كرد و گفت: دو فروند بالگرد و یك فروند هواپیما نیز انجام پایش های هوایی و خدمات دهی به سانحه دیدگان و افراد مضطر در مواقع لزوم را بر عهده دارند.
رئیس كمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر هرمزگان یادآورشد: سه هزار و 421 نفر در زیرمجموعه های مختلف ستاد ساماندهی سفرهای دریایی نوروز 95 برای فراهم كردن شرایط سفر ایمن و رفاه مسافران دریایی مشغول خدمت رسانی هستند.
ایدنی خاطرنشان كرد: 455 فروند شناور مسافری، حمل خودرو، جست وجو و نجات، تفریحی و همیار ناجی در طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز 95 مشاركت دارند و 40 تیم همیار ناجی، 24 نفرغواص و 30 نفر بازرس در بنادر مستقر هستند تا در زمینه ایمنی سفرها و ارایه خدمات امداد و نجات مشاركت داشته باشند.
7195/6048/ 2025
۰ نفر