۸ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۰۶
کد خبر: 82014237
T T
۰ نفر

فروش 180 ميليون ريالي نمايشگاه صنايع دستي كنگاور

۸ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۰۶
کد خبر: 82014237
فروش 180 ميليون ريالي نمايشگاه صنايع دستي كنگاور

كرمانشاه - ايرنا - رئيس اداره ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي كنگاور گفت: صنعتگران شركت كننده اين شهرستان در نمايشگاه صنايع دستي و سوغات معبد آناهيتا، تا امروز( يكشنبه) 180 ميليون ريال از محصولات توليدي خود را به فروش رسانده اند.

سياوش شهبازي عصر يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: نمايشگاه داير شده از سوم فروردين ماه كار خود را در جوار معبد تاريخي آناهيتا آغاز كرده و با فروش روزانه ميانگين 30 ميليون ريال، از جمله پربازديدترين نمايشگاه‌هاي صنايع دستي استان در ايام نوروز 95 است.
وي ادامه داد: اين نمايشگاه در قالب 15 غرفه داير شده و در كنار آن چند سياه چادر عشايري هم براي عرضه غذاها و شيريني هاي محلي برپا شده است.
شهبازي تاكيد كرد: در اين نمايشگاه تنها هنرمندان كنگاور در غرفه‌هايي كه در اختيار دارند، محصولات صنايع دستي خود را كه شامل سراجي سنتي، سازهاي سنتي، عروسك بافي، لباس محلي، گليم، جاجيم، گوهر تراشي، نقاشي روي سفال، نقاشي پشت شيشه و همچنين سوغات شهرستان شامل كلوچه تفتان، نان برنجي و ... را ارائه مي‌كنند.
وي خاطرنشان كرد: همچنين دو تخته سياه چادر عشايري در بخش ديگري از محوطه معبد آناهيتا داير شده كه نحوه زندگي عشايري، پوشاك، خوراك و موسيقي محلي را براي مسافرين نوروزي به نمايش گذاشته شده است.
رئيس اداره ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي كنگاور اظهار كرد: در اين سياه چادرها لبنيات محلي، نان ساجي، كلانه، بژي و انواع آش‌هاي محلي به گردشگران و مسافران نوروزي عرضه مي‌شود.
شهرستان كنگاور در 94 كيلومتري شرق كرمانشاه قرار دارد كه تاكنون ميزبان حدود 17 هزار مسافر نوروزي از سراسر كشور بوده است.
7447/8066