۹ فروردین ۱۳۹۵، ۸:۵۵
کد خبر: 82014386
T T
۰ نفر
افزون بر 4800 نفر از موزه هاي چهارمحال وبختياري ديدن كردند

شهركرد- ايرنا- معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري از بازديد چهار هزار و 893 نفر از موزه هاي اين استان خبرداد.

مصطفي هادي پور، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين ميزان بازديد در 9 روز گذشته از موزه قلعه چالشتر و موزه باستان شناسي شهركرد، موزه قلعه دزك در شهرستان كيار و موزه قلعه جونقان در شهرستان فارسان انجام شده است.
وي ادامه داد: از مجموع بازديد كنندگان موزه هاي چهارمحال و بختياري، دو هزار و 214 نفر از موزه قلعه چالشتر، 713 نفر از موزه باستان شناسي شهركرد، 580 نفر از موزه قلعه دزك و يك هزار و 386 نفر از موزه قلعه جونقان ديدن كرده اند.
هادي پور افزود: در موزه قلعه چالشتر اشياي مربوط به كار و زندگي، مردم شناسي و انواع سنگ مربوط به دوران مختلف به نمايش گذاشته شده است.
وي تصريح كرد: در موزه باستان شناسي شهركرد نيز انواع اشياي مربوط به دوران مختلف تاريخي در چهارمحال و بختياري در معرض ديد علاقمندان قرار دارد.
معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري بيان داشت: در موزه قلعه دزك انواع سنگ و پوشاك محلي مناطق مختلف استان به نمايش درآمده است.
وي اضافه كرد: موزه قلعه جونقان نيز انواع صنايع دستي و تاريخ مشروطيت در چهارمحال و بختياري را در معرض ديد علاقمندان قرار داده است.
به گزارش ايرنا، ستاد اجرايي خدمات سفر چهارمحال و بختياري با 10 كميته، از 28 اسفند 1394 تا 15 فروردين 1395 فعاليت مي كند.
استان چهارمحال و بختياري به لحاظ شرايط اقليمي، جغرافيايي، قوميتي و پيشينه تاريخي داراي جاذبه هاي متعددي بوده و در مسير ارتباطي استان هاي مركزي به بنادر جنوبي كشور قرار گرفته است.
7362/ 6014/