۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸
کد خبر: 82014584
T T
۰ نفر
اسكان 33 هزار و 526 نفر مسافر نوروزی در مدارس استان ایلام

ایلام - ایرنا - مسئول اسكان مسافران نوروزی اداره كل آموزش و پرورش ایلام گفت: از ابتدای طرح اسكان گردشگران و مسافران نوروزی این استان تا پایان روز هشتم فروردین، 33 هزار و 526 نفر در مدارس اسكان یافتند.

نجف عسگری نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه بیشترین اسكان مسافران نوروزی در مدارس شهر ایلام بوده است، اظهار كرد: به منظور اسكان مسافران نوروزی 132 مدرسه با 739 كلاس درس در این استان پیش بینی شده است.
مسئول اسكان مسافران نوروزی اداره كل آموزش و پرورش ایلام افزود: افزون بر این، خوابگاه دانشجویی فرهنگیان و همچنین مركز فرهنگی هنری اداره آموزش و پرورش و زائر سرای مهران نیز هر كدام به ظرفیت 200 نفر برای اسكان كاروان های اردویی فرهنگیان، دانش آموزان و راهیان نور تجهیز و آماده شده است.
عسگری نژاد با بیان اینكه اسكان مسافران نوروزی در این مدارس و مراكز تا 13 فروردین ماه ادامه دارد، تاكید كرد: 130 نفر از نیروهای آموزش و پرورش استان ایلام نیز برای ارائه خدمات دهی به مسافران نوروزی بكارگیری شده اند.
به گفته وی، كلاس ها و مدارس در نظر گرفته شده برای اسكان نوروزی مسافران بر حسب امكانات و شرایط اسكان به صورت ویژه، الف، ب و ج درجه بندی شده و برای مدارسی كه بهترین و مطلوب ترین خدمات و امكانات را در اختیار مسافران قرار دهند، بسته های تشویقی تعلق می گیرد.
وی اضافه كرد: مدارس درجه ویژه دارای تخت، پتو، فرش، تلویزیون، سامانه های گرمایشی و سرمایشی و یخچال، مدارس درجه الف دارای فرش، پتو، تلویزیون و یخچال، مدارس درجه ب نیز دارای فرش، تلویزیون، تلویزیون و یخچال مشترك و مدارس درجه ج نیز فقط دارای فرش و زیرانداز هستند.
وی گفت: عموم مسافران متقاضی اسكان در اقامتگاه های آموزش و پرورش با ورود به سامانه (eskn.medu.ir) در این سامانه ضمن ثبت نام اینترنتی از نرخ مصوب اجاره بهای مدارس و امكانات آنها اطلاع پیدا كنند و یا اینكه به ایستگاه های مستقر در مبادی ورودی و خروجی استان مراجعه و مدارس مورد نظر خود را انتخاب كنند.
بیش از یك هزار و 356 فضای آموزشی در استان ایلام وجود دارد.
7171/9002