۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳
کد خبر: 82014642
T T
۰ نفر
شهرستان گردشگرپذير رامسر با كمبود امكانات درماني مواجه است

نوشهر- ايرنا - فرماندار رامسر با اشاره به ورود چشمگير مسافران و گردشگران در تمامي روزهاي سال بويژه نوروز ، كمبود امكانات و تجهيزات بهداشتي ودرماني را از اساسي ترين مشكلات در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در اين ايام اعلام كرد.

براساس آمار، اين شهرستان گردشگرپذير با برخورداري از يك بيمارستان دولتي با قدمتي بيش از 50 سال ، 26 باب خانه بهداشتي ، هشت مركز بهداشتي، 2باب پايگاه اورژانس ، 9 داروخانه خصوصي و يك داروخانه شبانه روزي درغرب مازندران واقع است.
حسين سروري روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت : با اينكه از آغاز طرح نوروزي يعني از بيست و هفتم اسفند ماه سال گذشته تاكنون خدمات خوبي از جمله آئين هاي فرهنگي و هنري سنتي شامل جشنواره اقوام ايراني ، نمايشگاه صنايع دستي و نوروزي خواني با هدف ماندگاري و رضايتمندي مسافران دراين شهرستان برگزارشد اما در حوزه امكانات بهداشتي و درماني با مشكلات عديده اي مواجه هستيم .
وي افزود : به عنوان نمونه اين شهرستان با برخورداري از يك بيمارستان با قدمت بيش از 50 سال از داشتن امكانات و تجهيزاتي مانند سي تي اسكن ، داروخانه شبانه روزي و كادر درماني تخصصي بي بهره است .
فرماندار رامسرگفت : چنين وضعيتي بنوعي سبب نارضايتي بيشتر شهروندان و حتي مسافران و گردشگران دراين شهرستان شده و با اينكه پي گيري هاي فراواني از سال هاي گذشته براي حل اين مشكل انجام گرفته است ولي تاكنون نتيجه بخش نبوده است.
سروري افزود : هرچند از زمان شكل گيري دولت يازدهم و درپي آن اجراي طرح تحول نظام سلامت بخشي از مشكلات عمده مردم در حوزه بهداشت ودرمان برطرف شد اما بايد به گونه اي سياست گذاري شود تا مردم رامسر نيز مانند ديگر نقاط كشور از مزيت هاي اين طرح بنحو مطلوب بهره مند شوند .
وي اظهاركرد: هم اينك اعتباراتي كه از منابع مختلف براي رامسر در نظر گرفته مي شود براساس شاخص جمعيت ثابت آن است و با توجه به ماندگاري جمعيت پنهان غيربومي در تمامي فصول سال اين اعتبارات جوابگو نيست.
فرماندار رامسر بدون ارائه آمار شمار مسافران ورودي به شهرستان در نوروز امسال درعين حال گفت : درزمان حاضر استقبال مسافران و گردشگران در سال جديد نسبت به نوروز سال گذشته بسيار چشمگير بوده به گونه اي تمامي فضاهاي اقامتي اعم از هتل ، متل ، اردوگاه هاي دانش آموزي و واحدهاي استيجاري شاهد مسافران و گردشگران است.
رئيس اداره ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري رامسر پيش از اين ، مجموع تخت هاي پيش بيني شده براي مسافران نوروزي دراين شهرستان را پنج هزار تخت اعلام كرده بود.
حسين متاجي به خبرنگارايرنا گفته بود از اين تعداد، دو هزار و 500 تخت مربوط به هتل ها ، يكهزار و 400 تخت مربوط به نهادهاي دولتي و يكهزار و 100 تخت مربوط به اردوگاه ها دراين شهرستان است و علاوه برآن حدود 37 باب مدرسه نيز با تمامي امكانات اوليه براي اسكان مسافران فرهنگي و غير فرهنگي دراين شهرستان تدارك ديده شده است.
آمارهاي موجود نشان مي دهد كه در نوروز سال جاري پنج ميليون و 612 هزار نفر شب مسافر در اين استان اقامت داشتند كه به نسبت سال قبل اقامت مسافران رشد چشمگيري داشته است.
رامسر با دست كم 70 هزار نفر جمعيت ثابت و دست كم 500 هزار نفر جمعيت متغير جزو شهرستان هاي غربي مازندران است.
7078/1899