۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۴۵
کد خبر: 82028605
T T
۰ نفر
مدرس تئاتر: شهرداری در زمینه توسعه فرهنگ و هنر پایتخت فعالتر عمل كند

تهران- ایرنا- نویسنده، كارگردان و مدرس تئاتر با بیان اینكه حفاظت از فرهنگ و هنر یكی از وظایف شهرداری هاست، گفت: شهرداری تهران با توجه به این نقش مهم باید در زمینه توسعه فرهنگ و هنر پایتخت فعالتر عمل كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا قطب الدین صادقی شامگاه شنبه در باغ موزه هنرهای ایرانی در جمع هنرمندان افزود: روح هنر می تواند ناهنجاری ها را در جامعه از بین ببرد و در این راستا باید تولیدات هنری بیش از پیش توسعه یابد در این خصوص شهرداری نقش خوبی در توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری دارد.
وی با تاكید براینكه هنر در كشورهای جهان زیر نظر شهرداری ها توسعه و ترویج می یابد گفت: باید از الگو و تشكیلات كشورهای صاحب سبك در ترویج مباحث فرهنگی استفاده كرد و شهرداری تهران می تواند حافظ فرهنگ و هنر پایتخت باشد.
نویسنده، كارگردان و مدرس تئاتر كشور تصریح كرد: باید فضا، شرایط و مكانیزمی برای هنرمندان ایجاد كرد تا آنها تولیدات هنری خود را بدون هیچگونه دغدغه ای تولید كنند.
صادقی با اشاره به اینكه فرهنگ در آخرین تالیف پژوهشگران در سه بخش عقلانیت، احساس و عمل خلاصه شده گفت: جایگاه فرهنگ و هنر در دنیای امروز بسیار مورد توجه است كه نگاه ویژه به این مقوله ، جامعه را هنرپرور می كند.

*حوزه ادبیات كودكان و نوجوانان كشور در سراشیبی است
مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده در حوزه ادبیات كودكان و نوجوانان نیز در این آئین با بیان اینكه سطح كیفی و مدت زمان مطالعه در كشورمان نامطلوب است گفت: در بخش ادبیات كودكان و نوجوانان به دلیل كمبود مطالعه در سراشیبی قرار گرفته ایم و برای برون رفت از این معضل باید با تولید آثار ارزشمند، كودكان و نوجوانان را به خواندن و مطالعه ترغیب و تشویق كنیم.
به گفته وی رمز موفقیت و پویایی در شعر و ادبیات كودكان و نوجوانان، همدلی و اتحاد همه نویسندگان این حوزه است.
بهرام كلهرنیا نیز به عنوان نماینده حوزه موسیقی در این آئین گفت: برنامه ریزی و چشم انداز مشخصی در حوزه موسیقی كشور نداریم كه این موضوع باعث شده برخی آثار فاخر تولیدی دیده نشود.
وی افزود: از مسئولان می خواهم نگاه ویژه ای به هنر موسیقی داشته باشند تا نیازهای این هنرمندان به خوبی بیان شود.
در این آئین كه در باغ موزه هنرهای ایرانی برگزار شد علی مرادخانی معاون فرهنگی هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر حضور داشتند.
تهرام/1109/7247//1348
۰ نفر