۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۴۰
کد خبر: 82029123
T T
۰ نفر
55 مورد تجاوز به حريم آثار تاريخي در مازندران ثبت و شناسايي شد

ساري- ايرنا- فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران گفت كه سال گذشته 55 مورد تجاوز به حريم و حاشيه آثار تاريخي و باستاني استان انجام شد.

سرهنگ نعمت قاسمي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تجاوز را شامل حفاري و ساخت و سازهاي غير مجاز در محوطه و حريم آثار باستاني مازندران بود كه با هوشياري ماموران يگان حفاظت از اين موارد جلوگيري شد .
وي با اشاره به اينكه سال گذشته بيش از 70 هزار مورد بازرسي از سوي يگان حفاظت ميراث فرهنگي مازندران انجام شد ، ادامه داد: در اين بازديدها 54 باند حفاري غيرمجاز شناسايي و متلاشي شد .
به گفته فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري مازندران همچنين بيش از 200 نفر افراد متخلف و متجاوز در اين زمينه دستگير و به مراجع قضايي تحويل داده شدند .
وي دستگاه هاي فلزياب و اشيا قديمي را از جمله كشفيات ماموران يگان حفاظت ميراث فرهنگي مازندران در سال گذشته اعلام كرد و گفت: از اين افراد 850 سكه تقلبي و اصلي و 556 مورد اشياء قديمي كشف و ضبط شد .
سرهنگ قاسمي همچنين از دستگيري باند حفاران غير مجاز آثار باستاني نوروز امسال در مازندران خبرداد و گفت : يك باند 14 نفره در اين خصوص دستگير شد .
يگان حفاظت ميراث فرهنگي مازندران با 14 پايگاه از دو هزار و 500 اثر ثبتي و حفاظتي در سطح استان حفاظت و نگهداري مي كند .
2096/6097/1772
۰ نفر