۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۲۸
کد خبر: 82033834
T T
۰ نفر
گسترش روابط با ايران از تاكيدات رئيس جمهوري آذربايجان است

رشت - ايرنا - سركنسول جمهوري آذربايجان در تبريز در پايان مأموريت شش ساله‌اش در ايران در ديدار با استاندار گيلان و خداحافظي با او گفت: گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران از تأكيدات رئيس جمهوري آذربايجان به وزارت خارجه است.

به گزارش روابط عمومي استانداري گيلان به ايرنا، علي عليزاده روز چهارشنبه در اين ديدار، با بيان اينكه استان گيلان براي جمهوري آذربايجان داراي اهميت ويژه‌اي است، از تلاش‌هاي استاندار گيلان براي گسترش اين روابط تشكر كرد.
وي با اشاره به اينكه سال قبل سفر استاندار گيلان به باكو موفق بوده ، گفت : استاندار گيلان تلاش‌هاي زيادي براي افزايش ارتباطات دو كشور انجام داده است.
وي با اشاره به برداشته شدن تحريم‌ها پس از برجام گفت : گسترش روابط با ايران از تأكيدات رئيس جمهور آذربايجان به وزارت خارجه است.
محمدعلي نجفي استاندار گيلان نيز در اين ديدار از فعاليت‌هاي ديپلماتيك عليزاده در خصوص تحقق روابط دوجانبه‌ بين ايران و آذربايجان قدرداني كرد.
وي با اشاره به فعال شدن كميسيون اقتصادي دو كشور پس از 10 سال گفت: روابط دو كشور همسايه در دولت تدبير و اميد، رو به گسترش بوده است.
نجفي ديدارهاي متعدد رئيسان جمهوري دو كشور را نشان دهنده‌ عزم مشترك براي ارتقاي روابط دوجانبه دانست و ادامه داد: تكميل راه آهن رشت - قزوين به آستارا و اتصال راه آهن دو كشور، از مهم‌ترين برنامه‌هايي است كه در اين زمينه كمك اساسي مي‌كند.
جمهوري آذربايجان بزرگترين كشور قفقاز و در گذرگاه اروپا و آسياي شمال غربي و در كنار درياي خزر بوده و پايتخت آن باكو است.
كشورهاي ايران در جنوب، ارمنستان و تركيه در غرب، گرجستان در شمال غربي و روسيه در شمال آذربايجان قرار دارند. همچنين اين كشور داراي مرز آبي با كشورهاي تركمنستان ، قزاقستان روسيه و ايران در كناره درياي خزر است.
7296/6070/
۰ نفر