۲۷ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۲۸
کد خبر: 82035508
T T
۰ نفر
صدور دستورات قاطع قضايي در راستاي پاك سازي محلات شيراز  از جرائم

شيراز - ايرنا - دادسراي جنايي و جرائم امنيتي شيراز با صدور دستور قاطع قضايي، جرم زدايي از محله سنگ سياه شيراز را در دستور كار خود دارد.

به گزارش جمعه ايرنا از روابط عمومي دادگستري فارس معاون دادستان و سرپرست دادسراي جنايي و جرائم امنيتي شيراز از ورود جدي اين دادسرا در راستاي جرم زدايي از محله تاريخي سنگ سياه و ساير محلات شيراز خبر داد و افزود: پس از طرح مشكلات مردم و حضور جمعي از مسئولان شوراي تامين شهرستان شيراز در اين محله اين دادسرا با صدور دستورهاي متعدد قضايي به طور جدي پاكسازي اين محله تاريخي از جرائم مختلف را پيگيري مي كند.
محمد حسن سپاسدار با تاكيد بر اينكه پيش از اين دستورات قاطعي در خصوص جمع آوري اراذل و اوباش در محلات مختلف شيراز صادر شده و تعداد زيادي از مخلان نظم و امنيت اجتماعي در سطح شهر شيراز جمع آوري شدند گفت: متاسفانه زير ساخت هاي محله تاريخي سنگ سياه و بافت اجتماعي اين محله باعث شده است تا اين محله به مكاني براي متخلفان تبديل شود كه نياز است پس از پاكسازي، مسئولان اجتماعي و فرهنگي شهرستان شيراز براي حفاظت از اين بافت تاريخي برنامه هاي مدوني در دستور كار قرار دهند.
وي از تمهيدات لازم و پيگيري هاي مستمر رئيس كل دادگستري استان فارس،دادستان عمومي و انقلاب شيراز، فرمانده انتظامي استان و بازپرس شعبه 13 دادسراي جنايي و امنيتي شيراز در اجراي طرح پاك سازي اراذل و اوباش محلات شيراز به خصوص محله سنگ سياه خبر داد.
معاون دادستان و سرپرست دادسراي جنايي و جرائم امنيتي شيراز با بيان اينكه از ابتداي اجراي مانور ماموران انتظامي و امنيتي در اين محله تا كنون 193 نفر از اراذل و اوباش و توزيع كنندگان موادمخدر و افرادي نيز به لحاظ ارتكاب جرائم اخلاقي دستگير شده اند گفت: پرونده اين افراد با نظارت و پيگيري دادستان عمومي و انقلاب شيراز جهت رسيدگي سريع به شعب مختلف دادسراي شيراز ارجاع شده است.
اين مقام قضايي از تاكيد دادستان شيراز در جهت نظارت مستمر امنيتي خبر داد و خاطر نشان كرد: دستورات قضايي صادر شده در خصوص مقابله با جرائم از محله تاريخي سنگ سياه مقطعي نيست و تكليف شده است تا ماموران به صورت مستمر نظارت امنيتي لازم در محله سنگ سياه و ساير محلات جرم خيز شيراز را در دستور كار قرار دهند.
محله سنگ سياه از محلات قديمي شيراز مي باشد كه آرامگاه دانشمند بزرگ، سيبويه در اين محله قرار دارد.
6113/ 5054