۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹
کد خبر: 82036968
T T
۰ نفر
اعزام یك فروند بالگرد حامل كمك های غذایی به مناطق سیل زده اندیمشك

دزفول - ایرنا - فرماندار اندیمشك از اعزام یك فروند بالگرد به مناطق سیلزده بخش الوار این شهرستان برای كمك رسانی به عشایر منطقه خبر داد.

حمیدرضا گودرزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه بالگرد هلال احمر حامل مواد غذایی و نیازهای ضروری عشایر منطقه الوار گرمسیری است افزود:دستگاه های اجرایی این شهرستان به منظور كمك رسانی به آسیب دیدگان در بخش الوار گرمسیری اندیمشك بسیج شده اند.
وی با بیان اینكه در جریان سیلاب و بارندگی شدید دو روز گذشته اهالی روستاهای الوار و عشایر منطقه از حریم رودخانه ها و مسیل ها دور شده اند گفت:بارندگی و سیلاب به تاسیسات زیربنایی شهرستان اندیمشك خسارت سنگین وارد كرده اما خوشبختانه تاكنون گزارشی از تلفات جانی دریافت نشده است.
غلامحسین شرافت زاده بخشدار بخش الوار اندیمشك نیز گفت:این بخش در اثر بارندگی متحمل خسارت سنگین شده و بخش كشاورزی و زیرساخت های كشاورزی آسیب جدی دیده اند.
وی افزود:بسیاری از راه های روستایی بخش الوار اندیمشك آسیب دیده و با وجود تلاش به موقع مسئولان برای تردد در جاده های این بخش بسیاری از راه ها نیازمند بررسی و رفع مشكل هستند.
رییس جمعیت هلال احمر اندیمشك هم از امداد رسانی به مناطق مختلف خبر داد و گفت: تاكنون به 34 خانوار عشایری توسط هلال احمر امداد رسانی شدند.
علی قلاوند افزود: سیلاب بسیاری از خانوارهای عشایری و مردم روستاهای اناركی و دیگر روستاهای دورافتاده بخش الوار را غافلگیر كرد.
وی اظهار كرد: ماموران هلال احمر برای امداد به مردم و ساكنان روستاها بسیج شده اند و در روزهای اخیر با تلاش به موقع از خسارت جانی به مردم و عشایر جلوگیری شده است.
سیلاب و بارندگی شدید اواخر هفته گذشته موجب افزایش كم سابقه حجم آب در دریاچه سدهای دز و كرخه شد.
وزیر نیرو، استاندار خوزستان و معاون وی از وضعیت سد دز در اندیمشك دیدن كردند.
طغیان رودخانه بالارود اندیمشك نیز مشكلاتی برای مردم بوجود آورد.
شرایط فعلی سد دز مطلوب گزارش شده است.
شهرستان اندیمشك در 150 كیلومتری اهواز مركز خوزستان واقع شده است.
7281/6068/ 6037 / 1539
۰ نفر