۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۹:۵۰
کد خبر: 82037743
T T
۰ نفر
بازگشایی جاده خلخال - پونل ، تردد بین استان اردبیل و گیلان از این جاده از سرگرفته شد

اردبیل - ایرنا - رییس اداره راه و شهرسازی خلخال از بازگشایی راه مسدود شده از برف خلخال (جنوب استان اردبیل )به پونل (استان گیلان ) خبرداد.

محمد قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جاده از پاییزگذشته به دلیل ریزش سنگین برف و احتمال ریزش بهمن مسدود شده بود.
او گفت: از مسیر80 كیلومتری جاده خلخال به پونل 20 كیلومتر در داخل حوزه استحفاظی خلخال و 60 كیلومتر در داخل حوزه شهرستان رضوانشهر گیلان بوده و راهداری این 60 كیلومتر از سال گذشته و از سوی وزارت راه و شهرسازی در اختیار اداره راه و شهرسازی رضوانشهر قرار گرفته است.
دكتر بشیر خالقی ، منتخب مردم شهرستان های خلخال و كوثر در مجلس نیز با قدردانی از همكاری مسوولان اداره كل راه و شهرسازی و پلیس راه استان گیلان در بازگشایی و اجازه عبور خودروها از مسیر مسدود شده جاده خلخال به پونل گفت: عملیات بازگشایی ، برفروبی و جمع آوری دپوهای مبادی ورودی جاده در حوزه گیلان به دنبال تشكیل جلسه ای با مسوولان استان گیلان در هفته گذشته امكان پذیر شد.
او اظهار كرد: برای واگذاری نگهداری جاده خلخال به پونل از شهر خلخال تا گردنه زندانه در داخل حوزه استحفاظی استان گیلان از طریق وزارت راه و شهرسازی تلاش خواهد شد.
مسیر خلخال ، پونل از هفت ماه پیش به دلیل انباشته شدن برف مسدود شده بود.
شهرستان خلخال در 105 كیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018/6016