۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۹:۴۸
کد خبر: 82039298
T T
۰ نفر
ساكنان جولان اشغالی: جولان از ابتدا خاك سوریه بوده و تا ابد خواهد ماند

تهران – ایرنا – ساكنان منطقه جولان اشغالی تاكید كردند كه این منطقه از ابتدا سرزمینی عربی و متعلق به سوریه بوده و تا ابد بخشی از خاك سوریه خواهد ماند و این واقعیتی است كه فریبكاری های رژیم صهیونیستی نمی تواند بر آن سرپوش بگذارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه سانا، ساكنان جولان اشغالی در واكنش به برگزاری نشست كابینه رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی با صدور بیانیه ای افزودند: رژیم صهیونیستی به شهرك نشینان صهیونیست وعده هایی داده است كه این وعده ها در اولین امتحان در برابر شجاعت شهروندان سوری بر باد خواهد رفت، اشغالگران با استفاده از مزدوران خود در ایجاد منطقه حائل ناكام ماندند و در ایجاد امنیت برای شهرك نشینان نیز ناكام خواهند ماند.
در بخش دیگر بیانیه آمده است: ما بار دیگر به تمام جهانیان تاكید می كنیم كه سفر اعضای كابینه نژادپرست نتانیاهو به جولان هرگز نخواهد توانست موضع ساكنان شجاع این منطقه را تغییر دهد و نشست آنها همانند مصوبه پارلمان رژیم صهیونیستی در مورد الحاق جولان به اراضی اشغالی، بیهوده است.
دولت رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت های این رژیم كه از سال 1967 آغاز شده است، بر خلاف قطعنامه های سازمان ملل نشست فوق العاده در جولان اشغالی برگزار كرد.
نتانیاهو در جریان این نشست به تداوم اشغالگری در بلندی های جولان سوریه متعهد شد، وی مدعی شد كه بلندی های جولان تا ابد در اخیتار رژیم صهیونیستی خواهد بود.
اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می شود كه رسانه های این رژیم از رعب و وحشت میان مقام های صهیونیست از بازگشت این بلندی ها به سوریه خبر داده بودند.
بر اساس اعلام رسانه های صهیونیستی: نتانیاهو از این بیم دارد كه درصورت دستیابی طرف های ذیربط به توافقنامه ای در باره آینده سوریه در مذاكرات صلحی كه اكنون در ژنو جریان دارد، با فشارهای جامعه جهانی برای عقب نشینی از بلندی های جولان روبه رو شود.
نتانیاهو دوشنبه گذشته در دیدار با نظامیان صهیونیست در بلندی های جولان اشغالی، در اقدامی بی سابقه به طورعلنی اعتراف كرد كه «اسرائیل» ده ها مسیر كاروان سلاح های ارسالی برای حزب الله لبنان در سوریه را بمباران كرده است.
رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 1967بخشی از جولان را اشغال و سپس در سال 1981 انضمام آن را به خاك خود اعلام كرد، اما این اقدام از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است.
خاورم**9364**1010
۰ نفر