۳۰ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۴۹
کد خبر: 82039656
T T
۰ نفر
قاچاقچيان در تاراج جنگل كوهمره سرخي شيراز ناكام ماندند

شيراز- ايرنا- محموله قاچاق چوب هاي جنگلي در منطقه كوهمره سرخي شيراز توقيف شد و قاچاقچيان در تاراج اين منابع ملي ناكام ماندند.

به گزارش دريافتي ايرنا به نقل از نمابر دوشنبه روابط عمومي اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شيراز، 250 كيلوگرم زغال قاچاق و دوتن چوب جنگلي از نوع بلوط مربوط به منطقه كوهمره سرخي در اين زمينه توقيف شد.
رئيس اداره منابع طبيعي شهرستان شيراز در اين باره گفت: ماموران يگان حفاظت منابع طبيعي اين شهرستان توانستند هفت دستگاه خودرو حامل قاچاق چوب و زغال را كه در عقب اين خودروها جاسازي شده بود توقيف كنند.
محمود طهماسبي افزود: پس از دستگيري متخلفان، براي آنان پرونده تخلف تشكيل و براي رسيدگي به مراجع قضايي ارجاع شد.
وي اظهار كرد: به استناد ماده 48 قانون حفاظت و بهره برداري از جنگل ها، هرگونه قطع ،حمل و برداشت غير مجاز چوب و زغال درختان جنگلي جرم است و با متخلفان برخورد و خودروهاي حامل چوب و زغال توقيف مي شود.
فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي شيراز نيز با هشدار جدي به تخريب كنندگان اراضي ملي و قاچاقچيان چوب هاي جنگلي گفت: با متخلفان و متجاوزان به عرصه هاي منابع طبيعي و افرادي كه به قصد سودجويي درختان كهنسال را قطع مي كنند برخورد قاطعانه مي شود.
سرهنگ بيت الاصل افزود: نيروهاي يگان حفاظت منابع طبيعي به طور جدي با عوامل قاچاق در اين زمينه برخورد مي كنند.
وي از مردم خواست مشاهده هاي خود مبني بر هر گونه تخلف در تصرف و تعرض در عرصه هاي منابع طبيعي به ويژه قاچاق چوب و زغال را از طريق تماس با كد امداد جنگل و مرتع به شماره 1504 گزارش دهند.
منطقه كوهمره سرخي شيراز در فاصله حدود 40 كيلومتري شيراز واقع شده است و داراي 80 هزار هكتار پوشش جنگلي است.
2027 /1876/ 5054
۰ نفر