۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۳۷
کد خبر: 82042069
T T
۰ نفر
ادارات اردبيل در مناسب سازي شرايط تردد معلولين رتبه سوم كشور را كسب كردند

اردبيل - ايرنا - مديركل بهزيستي استان اردبيل گفت: ادارات اين استان در مناسب سازي شرايط تردد معلولين رتبه سوم كشور را كسب كردند.

بهزاد ستاري روز سه شنبه در نشستي با فرماندار بيله سوار بر لزوم ايجاد تحول در ارائه خدمات بهزيستي به نيازمندان و فراهم كردن زمينه افزايش مشاركت مردم در ارائه خدمات مطلوب به افراد جامعه هدف بهزيستي تاكيد كرد و افزود: استان اردبيل از نظر تحقق ضوابط مناسب سازي در سطح كشوري موفق به كسب رتبه سوم شد.
او تعداد مراكز غير دولتي بهزيستي شهرستان در حوزه اجتماعي را 20 مركز ، حوزه پيشگيري را هفت مركز و توانبخشي را يك مركز ذكر
كرد و بر لزوم گسترش روستا مهدها ، تنظيم برنامه براي خدمات بيمه عشاير روستايي و غربالگري بينايي روستايي به صورت سيار در مناطق روستايي و محروم تاكيدكرد.
مديركل بهزيستي استان اردبيل ارتقاي وضعيت زنان سرپرست خانوار را نيازمند همكاري تمام دستگاه‌هاي دولتي دانست و گفت: براي
ارتقاي وضعيت زنان سرپرست خانوار شهرستان بيله سوار امسال 100زن متقاضي از خدمات سازمان برخوردار خواهند شد.
ستاري همچنين با اشاره به اينكه شهرستان بيله سوار دومين شهرستان از لحاظ درصد ضريب استقبال از مهدكودك ها است اظهار كرد: مسوولان با حمايت و ترغيب سرمايه گذاران بخش خصوصي مي توانند در گسترش روستا مهدها نيز تاثير بسزايي داشته باشند و بسترهاي مناسبي را براي شكوفايي استعدادهاي نونهالان فراهم كنند.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي بهزيستي اردبيل ، فرماندار بيله سوار نيز در اين نشست بر افزايش مشاركت مردم در ارائه خدمات مطلوب به افراد جامعه هدف بهزيستي تاكيد كرد.
آرام حليم افزود: خدمت به معلولين و نيازمندان جامعه يكي از خدمات ارزشمند اجتماعي بوده و بهزيستي يكي از سازمان هاي مسوول در حوزه آسيب هاي اجتماعي است كه علاوه بر مسووليت در زمينه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در حمايت از افراد در معرض آسيب و آسيب ديده اجتماعي نيز وظايفي دارد.
او گفت: جامعه هدف بهزيستي متشكل از افراد ناتوان و معلول بوده و نيازمند ارائه مشاوره صحيح و كارشناسانه هستند و بايد در كنار تامين مالي اين افراد از لحاظ معنوي نيز اين افراد را تامين كنيم چرا كه نيازهاي معنوي به مراتب از نيازهاي مادي مهم تر هستند.
فرماندار بيله سوار در ادامه خواستار اهتمام مسوولان بهزيستي به برنامه ريزي فعاليت هاي متناسب با وضعيت بومي ، فرهنگي و منطقه اي و ترويج آموزش مهارت هاي زندگي در كنار افزايش اعتبارات توانبخشي و امور اجتماعي به معلولان و خانواده هاي زيرپوشش بهزيستي شد.
او اظهار كرد: مركز مشاوره ژنتيك در اين شهرستان با همكاري سازمان بهزيستي استان اردبيل راه اندازي خواهد شد كه ايجاد اين مركز از اساسي ترين عوامل در جلوگيري از بيماري هاي ژنتيكي فرزندان و پيشگيري از معلوليت هاي احتمالي خواهد بود.
حليم همچنين خواستار ايجاد مركز اورژانس اجتماعي در بيله سوار شد و گفت: با تقويت بخش اورژانس اجتماعي و آموزش و مشاوره مستمر در شهرستان بيله سوار مي توان نرخ آسيب هاي اجتماعي را كاهش داد.
6018/6016