۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82043304
T T
۰ نفر
فرماندار تربت حيدريه: جلو راي دهندگان اتوبوسي را مي گيريم

تربت حيدريه- ايرنا- معاون استاندار و فرماندار ويژه تربت حيدريه گفت: در دور دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، از شركت سازماندهي شده و حضور اتوبوسي افراد در شعب اخذ راي حوزه انتخابيه تربت حيدريه، زاوه و مه ولات جلوگيري خواهد شد.

به گزارش ايرنا، حسن فتحي نيا روز چهارشنبه در نشست شوراي اداري تربت حيدريه افزود: اين به دليل آن است كه طبق قانون افرادي كه در دور نخست به هر دليلي در انتخابات شركت نداشته اند، مي توانند در مرحله دوم در هر حوزه اي كه تمايل دارند، شركت كنند.
وي گفت: هر چند تمام هم و غم خود را صرف برپايي انتخاباتي پرشور با مشاركت حداكثري كرده ايم، اما در عين حال جلوي هرگونه رفتار غيرقانوني و غيراخلاقي در انتخابات را مي گيريم.
حوزه انتخابيه تربت حيدريه، زاوه و مه ولات، تنها حوزه در استان خراسان رضوي است كه انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در آن به دور دوم كشيده شده است.
فتحي نيا در ادامه به ابلاغيه معاون رئيس جمهوري در خصوص تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي اشاره و اظهار داشت: دولت پروژه هاي اولويت دار اين حوزه را كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه ها براي اجراي اين پروژه ها به وضوح مشخص شده است، ابلاغ كرده است.
وي گفت: هر دستگاه در شهرستان بايد وظايف محول شده به وزارت خانه خود را مورد بررسي و اجرا قرار دهد و با دستگاه هايي كه كم توجهي به اين موضوع مهم داشته باشند، برخورد خواهد شد.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي تربت حيدريه نيز گفت: تاكنون چهار هزار و 350 بيمار مبتلا به ديابت در جمعيت روستايي تحت پوشش اين دانشگاه، شناسايي شده اند.
دكتر الهام بهره مند با بيان اينكه اين تعداد با اجراي طرح غربالگري در افراد بالاي 30 سال روستايي شناخته شده اند، افزود: جمعيت شهري منطقه نيز در سال جاري غربالگري خواهند شد كه با توجه به اينكه 50 درصد از مبتلايان به ديابت از بيماري خود اطلاع ندارند، با انجام غربالگري همه مبتلايان شناسايي شوند.
رئيس اداره دامپزشكي تربت حيدريه نيز با اشاره به شناسايي 15 كانون تب برفكي در اين شهرستان، گفت: با توجه به اينكه عمليات مايه كوبي در قالب يك طرح ملي بهمن ماه هر سال انجام مي شود، در تربت حيدريه نيز از 18 بهمن پارسال تاكنون 150 هزار راس دام سبك واكسينه شده اند.
دكتر ابوالفضل غلامزاده افزود: تب برفكي جزو بيماري هاي مشترك بين انسان و دام نيست، اما ممكن است مصرف گوشت آن موجب بروز عفونت هايي در بدن انسان شود.
مدير شركت مخابرات تربت حيدريه نيز در سخناني مطالبات اين شركت از دستگاه هاي دولتي و مردم را 10 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: چهار ميليارد ريال از اين رقم مربوط به دستگاه هاي دولتي شهرستان است.
حسن رضايي افزود: با توجه به اينكه تعرفه هاي كنوني بر اساس سال 82 محاسبه مي شود، از دستگاه هاي متولي درخواست مي شود نسبت به پرداخت بدهي خود اقدام كنند تا شركت مخابرات بتواند با اين درآمد برنامه هاي خود را پي بگيرد.
مركز شهرستان 250 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
5132/6121