۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۳۹
کد خبر: 82043779
T T
۰ نفر
پنجمين نمايشگاه تخصصي گل و گياه، ماهيان و پرندگان زينتي در اصفهان افتتاح شد

اصفهان- ايرنا- پنجمين نمايشگاه تخصصي گل و گياه، گياهان دارويي و فضاي سبز شهري، ماهيان و پرندگان زينتي روز چهارشنبه در محل نمايشگاه هاي بين المللي استان واقع در پل شهرستان آغاز به كار كرد.

به گزارش ايرنا، مديرعامل شركت نمايشگاه هاي بين المللي استان اصفهان روز چهارشنبه در آيين افتتاح نمايشگاه تخصصي گل و گياه گفت: اين نمايشگاه با حضور 120 مشاركت كننده از استان هاي البرز، همدان، مركزي، مازندران، گيلان، كردستان، فارس، خراسان رضوي، تهران، اصفهان و آذربايجان شرقي و در فضايي به مساحت 9 هزار مترمربع از اول تا ششم ارديبهشت سالجاري برگزار مي شود.
رسول محققيان افزود: شركت هاي حاضر در نمايشگاه امسال در زمينه هاي گل و گياه آپارتماني، گياهان دارويي و داروهاي گياهي، گل آرايي، درختچه هاي تزئيني، انواع خاك، كود، سم و بذر، ماهي ها و پرندگان تزئيني و تجهيزات گلخانه اي به نمايش محصولات و خدمات خود مي پردازند.
وي گفت: نمايشگاه تخصصي گل و گياه از ساعت 15 تا 22 ميزبان علاقه مندان است و بازديدكنندگان مي توانند انواع گياهان دارويي و داروهاي گياهي را در سالن شيخ بهايي، انواع گل و گياه و ماهيان تزئيني را در دو سالن ميرداماد و نقش جهان و نمونه هاي زيباي پرندگان تزئيني را در سالن نصف جهان مشاهده كنند.
مديرعامل شركت نمايشگاه هاي بين المللي استان اصفهان، برگزاري همايش
'شناخت گياهان دارويي داراي جنبه تجاري و خواص آنها' در روز دوم ارديبهشت از ساعت 18 الي 19:30 با حضور رئيس انجمن گياهان دارويي ايران(شاخه اصفهان) را از برنامه هاي جانبي اين نمايشگاه اعلام كرد.
وي گفت: حضور پررنگ شركت هاي داروسازي گياهي، همكاري نزديك و اثربخش سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اصفهان، تفكيك كامل سالن ها بر اساس موضوعات، اضافه شدن زيرگروه پرندگان تزئيني بعنوان و زمينه فعاليت هاي نمايشگاه و اضافه شدن بيش از يك سالن به متراژ نمايشگاه از تفاوت هاي شاخص اين دوره محسوب مي شود.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اصفهان نيز در اين مراسم گفت: اصفهان از نظر سرانه فضاي سبز در بين كلانشهرهاي كشور در جايگاه اول قرار دارد.
احمد سليماني پور افزود: سرانه فضاي سبز در شهر اصفهان حدود 26 مترمربع و ميانگين فضاي سبز در كشور 22 مترمربع است.
سليماني پور خاطرنشان كرد: اصفهان از لحاظ مديريت در مصرف آب براي آبياري فضاي سبز جزو برترين ها در سراسر كشور بشمار مي رود.
وي با بيان اينكه وجود آلاينده ها يكي از شاخصه هاي توسعه فضاي سبز است، افزود: آلاينده ها و ريزگردها همانطور كه بر سلامت انسان تأثير دارند بر درختان و فضاي سبز تاثير نامطلوب برجا مي گذارد.
سليماني پور تصريح كرد: رفع آلاينده ها و ريزگردها دغدغه مديريت شهري اصفهان است.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اصفهان گفت: آبياري فضاي سبز شهر اصفهان از طريق آب چاه ها و رودخانه تامين مي شود و تاكنون نتوانسته ايم از پساب در اين زمينه استفاده كنيم.
وي افزود: شهرداري با سرمايه گذاري در سه سال اخير براي پساب سپاهان شهر 140 ليتر دستگاه پمپاژ و سيستم تصفيه را در حد استاندارد بين المللي و سلامت آماده كرده است كه امسال به بهره برداري مي رسد.
سليماني پور افزود: عمليات لوله كشي پساب شاهين شهر(شمال شهر اصفهان) نيز به اتمام رسيده است و براي اينكه بتوانيم آب پايدار داشته باشيم بزودي تصفيه خانه آن را هم احداث خواهيم كرد.
پنجمين نمايشگاه تخصصي گل و گياه، گياهان دارويي و فضاي سبز شهري و ماهيان و پرندگان زينتي تا ششم ارديبهشت ماه در محل نمايشگاه هاي بين المللي استان اصفهان واقع در پل شهرستان داير است.
6027/7150/1772
۰ نفر