۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۱۴
کد خبر: 82044089
T T
۰ نفر
شخصيت علي (ع) مورد ستايش دوست و دشمن قرار دارد

كرمانشاه - ايرنا - منتخب مردم كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبري از حضرت علي (ع) به عنوان شخصيتي بي نظير در جهان ياد كرد و گفت: دوست و دشمن اين شخصيت را ستايش مي كرد.

آيت الله امان نريماني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا؛ ضمن تبريك فرا رسيدن سالروز ميلاد حضرت علي (ع) اظهار كرد: در پهناي عالم گيتي و پس از رسول خدا (ص) شخصيتي به عظمت اميرالمومنين (ع) نداريم.
وي با بيان اينكه حضرت امام (ره) نيز بارها عنوان كردند كه زبان از توصيف مولاي متقيان قاصر است، گفت: شخصيت و نوع زندگي ايشان به گونه اي بود كه امروز و پس از قرن ها اهل قلم و فكر و انديشه از سخنان و پندهاي ايشان استفاده مي كنند.
آيت الله نريماني افزود: يكي از نويسندگان ماركسيستي كه به صراحت مي گويد خداوند را قبول ندارد در خصوص اميرالمومنين (ع) مي گويد كه علي (ع) نسخه تك عالم بشريت است.
منتخب مردم كرمانشاه در دور پنجم مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: بسياري از دانشمندان و محققان غيرمسلمان نيز سخنان بسياري در شان و فضيلت مولاي متقيان داشته اند و به نوعي ارادت خود را به محضر امام اول شيعيان عرضه داشته اند.
وي در ادامه و با بيان اينكه آزادگي و حق طلبي امام علي (ع) صفاتي هستند كه بايد مورد توجه همه انسان ها قرار گيرد، گفت: ايشان در سخني خطاب به امام حسن (ع) از وي مي خواهند كه آزادانديشي را سرلوحه كار و زندگي خود قرار دهد.
آيت الله نريماني افزود: علي (ع) نمونه بارز حق گرايي بود تا آنجا كه به امام حسن و امام حسين (ع) فرموده اند كه انسان ها بايد همواره ياور مظلومان و دشمن ستمكاران باشند.
وي در پايان سرلوحه قرار دادن زندگي امام علي (ع) را باعث عاقبت بخيري در دنيا و آخرت برشمرد و گفت: پيروي از ايشان دنيا و آخرت را براي انسان به ارمغان مي آورد.
حضرت علي (ع) امام اول شيعيان در 13 رجب در خانه كعبه به دنيا آمد كه اين روز در تقويم جمهوري اسلامي ايران به نام مرد و پدر نامگذاري شده است.
7458/8066